Wavemaker: Co piąty klient płatnej telewizji rozważał rezygnację z abonamentu
Badanie "Projekt Cyfrowizja" agencja Wavemaker realizowała na grupie 1509 telewidzów z dostępem do sieci w październiku 2024 r. (fot. Pixabay.com)
Aż 20 proc. klientów płatnej telewizji rozważało w ostatnim roku rezygnację z abonamentu - wynika z "Projektu Cyfrowizja VIII", cyklicznego badania agencji mediowej Wavemaker.
To spadek z 23 proc. w 2023 roku, gdy większy wpływ na wskazania odbiorców miała rosnąca inflacja.
W 2024 roku ankietowano klientów, którzy mogliby zrezygnować z usług płatnej telewizji. Najliczniejszą grupę (26 proc.) stanowią osoby przed 44 rokiem życia, a także klienci platform streamingowych, np. Netflixa, będących jednocześnie klientami operatorów płatnej telewizji (rezygnację rozważał co czwarty). Ponadto badanie pokazuje, że im więcej subskrypcji na osobę, tym większa jest skłonność klienta do rezygnacji z płatnej telewizji.
Odsetek klientów, którzy rozważali w ostatnich 12 miesiącach rezygnację z abonamentu (20 proc.), jest niemal równy odsetkowi odbiorców telewizji naziemnej, którzy brali pod uwagę zakup abonamentu u operatora kablowego lub na platformie satelitarnej.
Widzów do pozostania przy płatnej ofercie przekonuje m.in. internet w pakiecie, dostęp do sportu i atrakcyjna cena. "Internet jest szczególnie ważny dla klientów kablówek i IPTV, znacznie częściej kupujących u tych operatorów łączoną usługi (TV i dostęp do sieci); z kolei sport to kluczowy składnik oferty platform Polsat Box i Canal+" - można przeczytać we wnioskach z badania.
Stacje uznawane przez klientów płatnej telewizji za szczególnie warte inwestowania w abonament to: TVN 24 (26 proc.), National Geographic (24 proc.), HBO (23 proc.) i Polsat Sport (23 proc.).
Badanie "Projekt Cyfrowizja" agencja Wavemaker realizowała na grupie 1509 telewidzów z dostępem do sieci w październiku 2024 r.
(MNIE, 20.12.2024)