Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Coraz gorszy wizerunek Polski w zagranicznych mediach

W raporcie "Polska w mediach zagranicznych" wzięto pod uwagę najpoczytniejsze portale informacyjne z pięciu krajów Europy (fot. Valik Chernetskyi/ Unsplash)

Wizerunek Polski w zagranicznych mediach uległ znacznemu pogorszeniu - wynika z raportu firmy Newton Media, która zbadała wydźwięk materiałów o Polsce w największych portalach pięciu europejskich krajów w okresach 2014-2015 i 2018-2019. 

W raporcie "Polska w mediach zagranicznych" porównano wizerunek naszego kraju w okresie od września 2014 do sierpnia 2015 roku z okresem od września 2018 do sierpnia 2019 roku. W badaniu wzięto pod uwagę najpoczytniejsze portale informacyjne z pięciu krajów Europy, do których w 2018 roku Polska eksportowała najwięcej towarów (Niemcy, Włochy, Wielka Brytania, Czechy, Francja). Publikacje sklasyfikowano według wydźwięków: pozytywnych, neutralnych i negatywnych.

Press

"Polska w mediach zagranicznych", Newton Media

We wszystkich przypadkach badacze zaobserwowali "skokowy wzrost informacji negatywnych o Polsce". W tekstach portali pojawiały się podobne wątki: zagrożenie dla praworządności przez wywieranie presji na wymiar sprawiedliwości i konflikt z instytucjami unijnymi na tym tle, zamieszki podczas Marszu Równości w Białymstoku (agresorów utożsamiano ze stanowiskiem polskich władz), zabójstwo prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza (podkreślano, że doszło do niego w czasie silnych podziałów ideologicznych) i Marsz Niepodległości w Warszawie (zwracano uwagę na fakt oficjalnego wspierania marszu przez rządzących). Udział publikacji o wydźwięku negatywnym w analizowanych mediach wzrósł z 9 proc. (wrzesień 2014 - sierpień 2015) do 41 proc. (wrzesień 2018 - sierpień 2019).

W niemieckim portalu Spiegel.de w badanych okresach wzrosła liczba publikacji negatywnych z 12 (7 proc. ogółu) do 84 (38 proc. wszystkich). Jednocześnie spadł odsetek informacji przychylnych (z 20 proc. do 6 proc.). We włoskim portalu Repubblica.it liczba publikacji o wydźwięku negatywnym wzrosła z 6 (4 proc.) do 45 (31 proc.), tu również spadła liczba informacji pozytywnych. W czeskim portalu Idnes.cz liczba tekstów negatywnych wzrosła z 37 (23 proc.) do 116 (51 proc.), w brytyjskim Bbc.co.uk z 1 (3 proc.) do 23 (56 proc.), a we francuskim Lefigaro.fr z 15 (5 proc.) do 86 (40 proc.).

ZOBACZ WIĘCEJ:

Galeria: Raport: wizerunek Polski w zagranicznych mediach

(JSX, 06.09.2019)

Pozostałe tematy weekendowe

Ostatnie godziny zgłoszeń do GVA2019!
Daniel Rząsa poleca ulubione apki
"Przegląd Sportowy" i Onet Sport czekają zmiany
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.