Wydanie: PRESS 01/2004
Efektownie i efektywnie
Najlepsze polskie kampanie reklamowe – studium przypadków.
Wielu prezesów firm co roku zadaje sobie to samo pytanie: Czy pieniądze wydane na reklamę się zwrócą? Aby tak się stało, potrzeba dobrego konceptu marketingowego, zrozumienia grupy docelowej, odpowiedniej kreacji, precyzyjnego przełożenia jej na papier czy taśmę filmową i zaplanowania w mediach. Jeśli dodamy do tego porozumienie między przedstawicielami klienta i agencji i obopólne zaufanie, to jest szansa, że kampania będzie skuteczna, co potwierdzi wzrost sprzedaży i udziałów w rynku.
Tak się stało w przypadku kampanii nagrodzonych w konkursie efektywności reklamowej Effie Awards 2003. Do powodzenia kampanii piwa Heineken wystarczyło dobre poprowadzenie używanego wcześniej formatu. Kampania pasty Blend-a-med odniosła sukces dzięki odważnemu pomysłowi marketingowemu. Aby herbata Saga pokonała tańszego konkurenta, nie trzeba było obniżać jej ceny.
Małgorzata Zgutka
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter