Wydanie: PRESS 01/2012
Zamrożony potencjał
Sporty zimowe wciąż niedoceniane przez sponsorów. Niesłusznie.
Dla sponsorów najważniejsze są sportowe sukcesy, za którymi idą transmisje telewizyjne i relacje w innych mediach. Bez nich trudno pozyskać wsparcie od firm – twierdzi Grzegorz Kałkowski, sekretarz generalny Polskiego Związku Łyżwiarstwa Szybkiego.
Przykład Justyny Kowalczyk, od sierpnia 2010 roku twarzy Polbanku, zdaje się potwierdzać jego słowa. Przedstawiciele Polbanku zresztą tego nie ukrywają. Powstały w 2006 roku bank potrzebował kogoś, kto wesprze go w realizacji strategii mającej na celu wejście do piątki największych banków w Polsce. – Szukaliśmy w gronie rodzimych celebrytów, nie tylko sportowców, ale to krótka ławka. Wybór padł na Justynę Kowalczyk, bo jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich zawodniczek, a przy tym ma bardzo spójny wizerunek, dąży wytrwale do celu, do osiągnięcia sukcesu – tłumaczy Radosław Kozłowski z departamentu marketingu Polbank EFG SA.
W drugiej połowie 2010 roku bank zrealizował cztery kampanie reklamowe z udziałem sportsmenki. Gdy Mill-
ward Brown SMG/KRC badał wśród posiadaczy kont bankowych znajomość spontaniczną gwiazd, w maju 2010 roku Justynę Kowalczyk wskazało 27 proc. ankietowanych, rok później zaś – już 37 proc. W tym drugim badaniu 17 proc. ankietowanych kojarzyło jej nazwisko z Polbankiem, świadomość jego marki wyniosła 18 proc., co uznano za satysfakcjonujący wynik.
Więcej w styczniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter