Wydanie: PRESS 08/2011

Tematy te ma PR

- PR-owcy już nie tylko dostarczają dziennikarzom tematów, ale wykonują za nich całą pracę

Nie mamy kłopotów z przekonaniem dziennikarzy – mówi Anna Czapczyńska, dietetyczka z centrum Vimed. Nie chce zdradzić, co zrobiła, by lansowane przez jej salon metody miały ostatnio monopol na odchudzanie. Ani jak przekonała dziennikarzy, by robili bezkrytyczne materiały o budzącej zastrzeżenia lekarzy metodzie hydrokolonoterapii. Już w zeszłym roku w „Super Linii” (numer z maja) można było przeczytać wywiad z dietetyczką Vimedu o pozytywnych skutkach tego zabiegu w leczeniu raka. Lewatywa, oczyszczona przez PR-owców z negatywnych skojarzeń i pod nową nazwą, robi medialną karierę zwłaszcza na portalach internetowych, od kiedy w lutym br. magazyn „Takie Jest Życie” doniósł, że upodobanie w odchudzającym płukaniu jelita znalazła aktorka Małgorzata Foremniak (tekst skomentował pracownik Vimedu). W publikowanych materiałach (m.in. „Fakt”, „Super Express”, „Pytanie na śniadanie” TVP 2, Gazeta.pl, internetowe serwisy zdrowotne i plotkarskie) powtarzają się nie tylko nazwiska gwiazd, ale też informacje, na co zabieg pomaga. O tym, na co szkodzi, dowiemy się raczej z internetowych komentarzy. Wystarczyło poszperać w sieci, by nabrać wątpliwości co do kompetencji eksperta (dr Tombak), którego hurtowo przywołują publikacje. – Powoływanie się na człowieka, który nie jest specjalistą w danej dziedzinie, jest nieprofesjonalne – mówi Magdalena Sych, która o hydrokolonoterapii pisała w kwietniu br. w „Samym Zdrowiu”. – Pokazuję prawdę o zabiegu i piszę o przeciwwskazaniach, a konsultantem jest niezależny specjalista gastrolog – wyjaśnia dziennikarka. Tłumaczy, że tekst zleciła jej redakcja, a nie PR-owcy, dlatego z łatwością zauważa, które z publikacji o hydrokolonoterapii są przepisane z materiałów przysyłanych dziennikarzom przez salony urody. – W dobrych tytułach nie cytuje się tych materiałów żywcem. Ale są redakcje, które z nich korzystają, bo to zmniejsza koszty produkcji pisma. Trudno wtedy jednak mówić o dziennikarstwie – stwierdza Sych.
 

 Więcej w sierpniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.