Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 08/2011

Tematy te ma PR

- PR-owcy już nie tylko dostarczają dziennikarzom tematów, ale wykonują za nich całą pracę

Nie mamy kłopotów z przekonaniem dziennikarzy – mówi Anna Czapczyńska, dietetyczka z centrum Vimed. Nie chce zdradzić, co zrobiła, by lansowane przez jej salon metody miały ostatnio monopol na odchudzanie. Ani jak przekonała dziennikarzy, by robili bezkrytyczne materiały o budzącej zastrzeżenia lekarzy metodzie hydrokolonoterapii. Już w zeszłym roku w „Super Linii” (numer z maja) można było przeczytać wywiad z dietetyczką Vimedu o pozytywnych skutkach tego zabiegu w leczeniu raka. Lewatywa, oczyszczona przez PR-owców z negatywnych skojarzeń i pod nową nazwą, robi medialną karierę zwłaszcza na portalach internetowych, od kiedy w lutym br. magazyn „Takie Jest Życie” doniósł, że upodobanie w odchudzającym płukaniu jelita znalazła aktorka Małgorzata Foremniak (tekst skomentował pracownik Vimedu). W publikowanych materiałach (m.in. „Fakt”, „Super Express”, „Pytanie na śniadanie” TVP 2, Gazeta.pl, internetowe serwisy zdrowotne i plotkarskie) powtarzają się nie tylko nazwiska gwiazd, ale też informacje, na co zabieg pomaga. O tym, na co szkodzi, dowiemy się raczej z internetowych komentarzy. Wystarczyło poszperać w sieci, by nabrać wątpliwości co do kompetencji eksperta (dr Tombak), którego hurtowo przywołują publikacje. – Powoływanie się na człowieka, który nie jest specjalistą w danej dziedzinie, jest nieprofesjonalne – mówi Magdalena Sych, która o hydrokolonoterapii pisała w kwietniu br. w „Samym Zdrowiu”. – Pokazuję prawdę o zabiegu i piszę o przeciwwskazaniach, a konsultantem jest niezależny specjalista gastrolog – wyjaśnia dziennikarka. Tłumaczy, że tekst zleciła jej redakcja, a nie PR-owcy, dlatego z łatwością zauważa, które z publikacji o hydrokolonoterapii są przepisane z materiałów przysyłanych dziennikarzom przez salony urody. – W dobrych tytułach nie cytuje się tych materiałów żywcem. Ale są redakcje, które z nich korzystają, bo to zmniejsza koszty produkcji pisma. Trudno wtedy jednak mówić o dziennikarstwie – stwierdza Sych.
 

 Więcej w sierpniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.