Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 08/2011

Prasa dworska

- Samorządy w wydawanych przez siebie gazetach promują standard dworskiego dziennikarstwa

Czytelnik, który dzwoni do „Gazety Wieliszewskiej” (Mazowsze), musi najpierw wysłuchać komunikatu: „Z uwagi na wysoką jakość obsługi naszych klientów rozmowa będzie nagrywana (...)”. O tym, że w rzeczywistości dodzwonił się do urzędu gminy, przekona się, gdy zechce rozmawiać z kimś z redakcji, np. z naczelnym. Wtedy najczęściej usłyszy, że redaktor naczelny „przebywa na terenie urzędu”. 
 Dominik Księski, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, stawia sprawę jednoznacznie: – Tacy dziennikarze to w rzeczywistości urzędnicy w podwójnej roli. A obowiązki urzędnika są nie do pogodzenia z obowiązkami dziennikarza.Mariusz Kraszewski, redaktor naczelny „Gazety Wieliszewskiej”, jednocześnie urzędnik gminy, wywodzi: – Niezależna gazeta jest jedynie ideałem, do którego dziennikarze poważnie traktujący swój zawód dążą. Każde wydawnictwo podlega kontroli, nawet jeśli ogranicza się ona do mechanizmów uregulowanych ustawą i uchwałą w przypadku gmin. W tym kontekście nie różnimy się niczym od tak zwanych niezależnych gazet. 
Kim czuje się bardziej: urzędnikiem czy dziennikarzem? – Pracując w gminnym piśmie, mam szczęście być nietypowym urzędnikiem, nietypowym PR-owcem i nietypowym dziennikarzem. Myślę, że zachowanie równowagi pomiędzy tymi rolami jest najwłaściwsze – odpowiada  Kraszewski.

Więcej w sierpniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
 

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.