Wydanie: PRESS 08/2011
Denominacja
- TVP cieszy się z przejścia z badań telemetrycznych TNS OBOP na dane Nielsen Audience Measurement
Od wprowadzenia w Polsce telemetrii w drugiej połowie lat 90. telewizja publiczna korzysta z danych TNS OBOP. Jednak w lutym br., w wyniku ogłoszonego pod koniec ub.r. przetargu, zawarła trzyletni kontrakt z konkurencyjną firmą Niel-
sen Audience Measurement. Przejdzie na jej dane w 2012 roku. Ponieważ klientami Nielsena są wszystkie stacje komercyjne i domy mediowe, pierwsze komentarze były entuzjastyczne: rynek wreszcie będzie miał jedną walutę! Z czasem pojawiły się wątpliwości, czy zmieniając dostawcę danych, TVP należycie zadbała o swoje interesy.
O skutkach przejścia TVP z badań telemetrycznych TNS OBOP na dane Nielsen Audience Measurement tak mówi prezes pierwszego z tych instytutów, Andrzej Olszewski: – Posługiwanie się inną niż wszyscy walutą z pewnością było dla Telewizji Polskiej kłopotliwe. Ale wkrótce będzie się musiała zmierzyć z faktem, że ma reklamodawcom mniej do zaoferowania.
Wieszczący telewizji publicznej kłopoty szef TNS OBOP – firmy, która straciła klienta generującego jedną trzecią jej obrotów – może być nieobiektywny. Liczbom nie sposób tego zarzucić.
Więcej w sierpniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter