Wydanie: PRESS 08/2011
Marka z niespodzianką
- Jury Cannes Lions doceniło kampanie zaskakujące konsumenta
Jeśli tylko twój projekt zaczyna przypominać reklamę, zmień go, i to jak najszybciej – przekonuje Johan H. Ohlson, dyrektor kreatywny San Markos, uczestnik 58. Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions (19–25 czerwca br.). – Nie przekupujmy konsumentów, nakłaniając: „Przyjdź, zaangażuj się w zabawę, dostaniesz od nas prezent”. To już było i tylko wzbudzi podejrzenia, że produkt lub usługa są niższej jakości – ostrzega Igor Kaleński, CEO Grupy Saatchi & Saatchi, który także gościł w Cannes. Obaj podkreślają, że uwagę odbiorcy może przyciągnąć tylko działanie spektakularne, które przyjemnie zaskakuje, najlepiej w najmniej spodziewanym miejscu i czasie. To dlatego jedną z najbardziej oklaskiwanych kampanii była ta agencji DDB Singapur pt. „Muzyczna przymierzalnia”, promująca muzyczny sklep internetowy Starhub w tradycyjnych salonach odzieżowych. Dzięki czytnikom zamontowanym na każdej sztuce odzieży klienci słyszeli w przymierzalniach muzykę dobraną do stylu mierzonej rzeczy, a po chwili dostawali SMS-a (przy włączonym Bluetooth) o możliwości bezpłatnego pobrania danego przeboju. Po zakończeniu akcji liczba płatnych plików ściąganych ze sklepu Starhub wzrosła o 21 proc., a rozpoznawalność tej marki – o 57 proc.
Więcej w sierpniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter