Wydanie: PRESS 08/2011
Wypada na iPada
- Polscy reklamodawcy niepotrzebnie są wstrzemięźliwi wobec reklam na iPada
Pierwsze domy mediowe i agencje w Polsce kupują pracownikom iPady. Bez nich trudno planować kampanie reklamowe uwzględniające tablety. Nie pomogą najlepsze prezentacje, jeśli osoba budująca mediaplan nie ma pojęcia, jak to urządzenie działa. Taki pracownik domu mediowego nie będzie polecał iPada do kampanii swoim klientom. A zachodnie statystyki pokazują, że raczej już powinien.
Jak poinformował w lipcu br. portal eMarketer.com, reklamowe treści pokazujące się na tabletach są skuteczne i dobrze przyjmowane. Z badań Online Publishers Association przeprowadzonych w czerwcu br. wśród posiadaczy tabletów wynika, że ci korzystający z aplikacji czasopism mieli więcej pozytywnych niż negatywnych skojarzeń z wyświetlaną reklamą. 46 proc. uważało, że reklamy są odpowiednie do treści, unikalne i interesujące; za denerwujące uznało je 28 proc. badanych. U nas takich danych nie ma, nie wiadomo też dokładnie, ile jest tabletów (według GfK Polonia – ok. 100 tys.), więc zarówno agencje reklamowe, jak i domy mediowe powściągają zachwyty nad kampaniami przygotowanymi specjalnie na tablety. Tych zaś jest jak na lekarstwo.
Więcej w sierpniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter