Wydanie: PRESS 01/2011
Być albo nie być
Klientowi, który przychodzi, by zapytać o możliwość stworzenia aplikacji czy przygotowania wersji jego pisma na iPada, zadajemy na początek kilka fundamentalnych pytań – opowiada Mateusz Przepiórkowski, business development manager z firmy Infor IT sp. z o.o., która realizuje takie projekty. – Przede wszystkim wydawca powinien wiedzieć, po co to robi: czy chce być na iPadzie ze względów wizerunkowych, czy zakłada określony model biznesowy? Potem należy się zastanowić, co chce pokazywać użytkownikom iPada: przeniesienie wersji papierowej jeden do jednego czy może – na wzór „Financial Times” – platformę, na której pojawią się treści zarówno z wydania papierowego, jak i z portalu, materiały multimedialne, notowania aktualizowane co ułamek sekundy, prognozy ekonomiczne i tym podobne – wyjaśnia Przepiórkowski.
Wydawca zdaje sobie wtedy sprawę, że otworzył puszkę Pandory – i zaczyna liczyć koszty. Czyli zastanawiać się, co robić, by wydać jak najmniej.
Więcej w styczniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter