Wydanie: PRESS 11/2010
Prasowe multimedia
Projekty zrealizowane przez polskich wydawców zdobyły dwie spośród trzech nagród Międzynarodowego Stowarzyszenia Marketingu Gazet Codziennych (INMA) za najlepszą kampanię niestandardową. Pierwsze miejsce przyznano akcji autopromocyjnej zrealizowanej przez polską edycję miesięcznika „Top Gear” wydawnictwa Hubert Burda Media, natomiast trzecie – multimedialnej kampanii „Black Star” zrealizowanej przez Agorę SA dla marki perfum Avril Lavigne (koncernu Procter & Gamble). Drugie miejsce zdobyło belgijskie wydawnictwo Corelio Publishing za kampanię Oral-B Case. W konkursie INMA o nazwie Non-Traditional Advertising Awards wydawców nagradzano za kreatywne użycie swoich marek w media miksie w połączeniu z nowymi mediami (online, mobile).
Projekt „Top Gear” jury doceniło za maksymalne wykorzystanie kanałów komunikacji. Kampania łączy je w szerszym zakresie, nie poprzestano tylko na tytule „Top Gear” – uzasadnili jurorzy. Wykorzystano kilka kanałów, m.in. Internet, a także zorganizowano event. To rzadkość w mediach drukowanych. Jurorzy zauważyli ponadto, że kanały te były dobrze dopasowane do grupy docelowej – użytkowników olejów oraz paliw i podkreślili, że kampania idealnie uwzględniła społeczny kontekst, wpasowała się w polską rzeczywistość. Stare auta z okresu komunizmu, które w niej wykorzystano, przypomniały wielu Polakom dawne czasy, ale także uświadomiły, jaki postęp stał się ich udziałem.
Drugą kampanię jurorzy pochwalili za zainteresowanie konsumentek marką perfum Black Star, co osiągnięto jeszcze przed startem serialu, który był głównym elementem działań. Zdaniem jurorów Agora pokazała, że jest nie tylko wydawcą gazet, ale dostarcza multimediów i potrafi je pomysłowo wykorzystać – to dla innych dobry przykład, jak można być strategicznym partnerem dla reklamodawcy.
Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter