Wydanie: PRESS 11/2010
Partnerzy w prestiżu
Zanim stołeczne Centrum Nauki Kopernik otwarło podwoje dla publiczności, pozyskało firmy finansujące jego działalność. Sponsorem strategicznym jest Samsung Electronics Polska, generalnym – firma Vattenfall. Pięcioletnią umowę sponsorską instytucja zawarła też m.in. z firmą BASF, a w planach są kolejne i przedłużanie dotychczasowych.
– Centrum Nauki Kopernik to miejsce niezwykłe, wyjątkowa instytucja kulturalna, która umożliwia poznawanie i rozumienie świata nauki w ciekawy, interaktywny sposób. I dla Centrum, i dla Samsunga ważne są rozwój, technologie i nowoczesność. Patrzymy na świat w podobny sposób i to zaowocowało udaną obustronną współpracą – mówi Blanka Fijołek, rzeczniczka prasowa Samsung Electronics Polska. – Chcemy budować długofalową relację ze sponsorami, bo to jest korzystne dla obu stron – podkreśla Joanna Kalinowska z Centrum Nauki Kopernik. Istotą sponsoringu kulturalnego jest bowiem właśnie takie zawiązanie relacji partnerskiej, by obie strony odniosły korzyści. Schemat wydaje się prosty: instytucja kultury otrzymuje środki na realizowanie swoich działań, sponsor zaś zyskuje prestiż i dzięki dobrym skojarzeniom z finansowanym przedsięwzięciem jest pozytywnie postrzegany. Obie sfery – biznesu i kultury – już się tego uczą.
Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter