Wydanie: PRESS 11/2010
Drugie życie poradnika
W tym roku segment tygodników poradnikowych dla kobiet praktycznie przestał istnieć. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zrezygnował z niego zarówno Edipresse Polska, właściciel „Pani Domu”, jak i G+J Polska, wydawca „Naj”. Pierwszy tytuł stał się dwutygodnikiem, a drugi miesięcznikiem. Wcześniej, jeszcze w ub.r., w dwutygodniki przekształciły się „Przyjaciółka” (także Edipresse) i „Tina” (Wydawnictwo Bauer) – oba staniały – dziś kosztują po 99 gr.
Te ruchy wydawnicze jeszcze zaostrzyły konkurencję w segmencie pism poradnikowych. Obecnie liczy on siedem miesięczników, które w lipcu br. łącznie sprzedawały się w ponad 2,4 mln egz. Do tego dochodzą trzy dwutygodniki, których średnia sprzedaż to w sumie prawie 1,5 mln egz. i jeden tygodnik – „Chwila dla Ciebie”. Niektórzy wydawcy przyznają, że na tym rynku toczy się prawdziwa wojna o czytelnika.
Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter