Wydanie: PRESS 11/2010
Widza trzeba dogonić
Muzyczno-rozrywkowy kanał MTV Polska, komediowy Comedy Central i dziecięcy Nickelodeon adresowane są do różnych grup odbiorców. Łączy je jedno – wszystkie należą do koncernu MTV Networks Polska. Nadawca, znany dotychczas ze stacji muzycznych dla nastolatków, wyszedł poza swój główny profil. – Telewizje muzyczne są bliskie osiągnięcia maksymalnego pułapu pod względem oglądalności i wpływów z reklam. Żeby nadal się rozwijać, chcemy mieć ofertę dla widzów między 4. a 49. rokiem życia, dlatego tworzymy kolejne brandy – mówi Monika Chojnacka-Maścianica, dyrektor programowa MTV Networks Polska. – Coraz trudniej przebić się do operatorów kablowych z pojedynczym kanałem – dodaje.
– Każdy z graczy chce docierać do maksymalnie najszerszej grupy widzów – potwierdza Piotr Reisch, prezes SPI International Polska. – Nadawcy poszerzają ofertę, bo wymaga tego rynek. Widzowie oczekują corazlepiej dopasowanego i precyzyjnie wybranego kontentu – dodaje Andrzej Matuszyński, członek zarządu ITI Neovision, operatora platformy satelitarnej N.
Zresztą tak samo jak reklamodawcy. – Ostatnio dla klientów coraz częściej liczą się nie tylko ratingi, ale również jakościowe planowanie – zauważa Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu At Media, firmy sprzedającej czas reklamowy w kanałach tematycznych. – Prowadzenie biznesu telewizyjnego trudno dziś oprzeć na jednym targecie – dodaje.
Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter