Wydanie: PRESS 03/2010
Od milionera poniżej zera
Jeszcze cztery lata temu: ponad 160 mln zł przychodu i ponad 6 mln zł zysku. Trzy lata temu: ponad 248 mln zł przychodu i ponad 9 mln zł zysku. A po trzecim kwartale ub.r. spółka Internet Group, pionier innowacyjnego marketingu internetowego, miała już ponad 8 mln zł straty, a przychód na poziomie 150 mln zł. Co więcej, z początkiem października zobowiązania spółki sięgały aż 195 mln zł.
W ciągu zaledwie kilku lat Jan Ryszard Wojciechowski, spiritus movens Internet Group – wykorzystując giełdową spółkę Ariel w połowie lat 90. znaną jako producent butów – z przytupem stworzył wielki marketingowy holding i pokonał drogę od zera do milionera, i z powrotem.
W tym miejscu miało być coś pozytywnego – prawda jest jednak brutalna: długi Internet Group przewyższają obecną giełdową wartość spółki i jeżeli ktokolwiek chciałby ją uratować, będzie dobroczyńcą. Choć prezes Wojciechowski wprost tego nie przyznaje, to pytany przez nas nie kryje, że rozważa nawet najdalej idące kroki. Że należy się spodziewać likwidacji części biznesów IG, sprzedaży kilku spółek holdingu, a nawet oddania przez prezesa kontroli nad biznesem. – Wszystkie scenariusze są brane pod uwagę – ucina kolejne pytania.
Więcej w marcowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter