Wydanie: PRESS 12/2004

Interranking

Dzień w sieci zaczynam, kończąc pracę, czyli tuż po północy - zatwierdzając internetowe wydanie „Życia Warszawy”. Do konkurencyjnych wydań online zaglądam nad ranem. Porównuję i analizuję sposób sprzedania informacji. Ostatnio coraz częściej sięgam po „Puls Biznesu” www.pb.pl i „Gazetę Prawną” www.gazetaprawna.pl. Nie dość, że coraz lepiej się sprzedają egzemplarzowo, to posiadają jedne z lepszych wersji online. Internet uzupełnia tu gazetę. Oba tytuły poprzez sieć zdywersyfikowały sprzedaż, oferując m.in. raporty, szkolenia, prenumeratę. Gdy ciężar negatywnych wiadomości mocno mnie przytłoczy, zaglądam do Macierzy - www.wielkarzeczpospolita.net. Ta strona każdego podniesie na duchu. Edukuje (spora dawka historii), rozśmiesza, ale przede wszystkim zaspokaja Polaków marzenia o mocarstwowości. Równie zabawny, jak i absurdalny, lecz na razie dużo skromniejszy jest www.nowypompon.pl - mam nadzieję, że strona się rozwinie, a jej twórcy nie spoczną na laurach. Ubolewam, że zarówno w rodzimym, jak i światowym Internecie brakuje serwisów komputerowych koncentrujących się na specjalistycznych produktach i usługach. Kilkaset godzin spędziłem, poszukując informacji o systemach wydawniczych i zbierając je. Na szczęście taki system już zakupiliśmy. Zainteresowanym i sfrustrowanym :-/ informatykom podaję kilka specjalistycznych linków, od których warto rozpocząć poszukiwania: www.pcworld.com.pl, infojama.pl, www.tomshardware.pl, www.chip.pl, www.frazpc.pl, www.cdrinfo.pl, www.infopc.pl, www.idg.pl. Odpowiadam w firmie m.in. za sieć, jej bezpieczeństwo, dlatego często odwiedzam www.mks.com.pl, który cenię za skaner online oraz najaktualniejszą chyba bazę wirusów. Zaglądam też na www.symantec.com/region/pl - głównie po to, aby zorientować się w wirusowych nowinkach. W tym samym celu zaglądam też na www.certpl. W razie katastrofy polecam www.pogotovie.pl - bezpłatną, całodobową pomoc online i telefoniczną dla tych, którzy mają problemy z wirusami. Ten serwis także oferuje niezły bezpłatny skaner online. Szybkie znalezienie czegoś w sieci to oczywiście www.google.pl. Coś takiego jak doskonała wyszukiwarka nie istnieje i raczej nigdy nie powstanie, ale Google są najbliższe ideału. Z czystym sumieniem mogę polecić też www.searchengines.pl - stronę grupującą wszelkie wyszukiwarki, także te specjalistyczne: plików muzycznych, grafiki, naukowe, dziecięce i wiele innych. Książki i multimedia kupuję w Merlinie - www.merlin.com.pl - jestem zadowolony z rabatów, promocji i szybkiej, terminowej dostawy. Książek fachowych, głównie naukowych, szukam we wrocławskim Antykwariacie: www.antykwariat.art.pl - oferuje on dość duży ich wybór i dogodnie je grupuje. Często i chętnie korzystam ze słowników języków obcych w Onecie - slowniki.onet.pl, które jednak ostatnio zlikwidowały języki hiszpański i włoski - to duży minus. W potrzebie często sięgam po interaktywne mapy Warszawy - www.warszawa.com.pl/mapa i Polski - www.e-mapa.pl. Natomiast moi niezmotoryzowani koledzy chwalą sobie rozkłady jazdy warszawskich autobusów i tramwajów na stronie www.ztm.waw.pl. Wybierającym się w podróż pociągiem odradzam stronę PKP, która poza tym, że jest, nie spełnia żadnej innej funkcji. Szkoda czasu. Potrzebnej informacji nie znajdziemy, nic nie kupimy. Gorąco doradzam zaś www.bahn.de - niemiecki serwis z aktualnym rozkładem jazdy pociągów (również polskich) charakteryzujący się właściwą dla tego narodu solidnością i rzetelnością. Staram się także codziennie pamiętać o dwóch ważnych stronach - www.pajacyk.pl i www.polskieserce.pl - bo kliknięcie, które mnie nic nie kosztuje, pomaga innym. Mam nadzieję… A ponieważ nie samą pracą człowiek żyje, codziennie zaglądam też na zupełnie inne strony: odwiedzam pewnego kota - www.garfield.com i pracowników działu IT bezimiennej, ale niewątpliwie wielkiej korporacji - www.userfriendly.org, żeby się przekonać, że lenistwo jest sprawą międzygatunkową, a informatycy pod każdą szerokością geograficzną są tacy sami. [email protected] Dyrektor ds. produkcji Domu Prasowego, wydawcy „Życia Warszawy”

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.