Agencja Enyo wygrała kontrowersyjny przetarg Liptona, który wywołał oburzenie
Lipton Teas and Infusions reprezentował audytor, który – zdaniem firm obecnych na briefingu – nie był przygotowany do spotkania (screen: YouTube/Lipton Polska)
Agencja Enyo zwyciężyła w przetargu dotyczącym obsługi marki herbaty Lipton (Lipton Teas and Infusions) – wynika z ustaleń "Presserwisu". Przetarg ten wywołał oburzenie w branży ze względu na sposób jego prowadzenia, który oceniano jako odbiegający od branżowych standardów.
Biuro prasowe Lipton Teas and Infusions potwierdziło ustalenia "Presserwisu".
Kompleksowa obsługa marki Lipton
– Współpraca z agencją Enyo zostanie podjęta na okres roku. Agencja będzie odpowiedzialna za realizację kampanii promującej marki herbaty Lipton, wybrane działania w mediach społecznościowych i współpracę z influencerami – odpowiedziało biuro prasowe firmy.
Czytaj też: Lipton odpiera zarzuty agencji startujących w przetargu, ale nie wszystkie przekonuje
– Nasza agencja została wybrana przez Lipton Teas and Infusions. Jest to kontrakt terminowy i zakłada obsługę kampanii dla marek z portfolio klienta – tłumaczy Kacper Osiecki, managing partner Enyo.
Z informacji "Presserwisu" wynika, że umowa z Enyo nie została jeszcze formalnie podpisana.
Przetarg dotyczył kompleksowej obsługi marki Lipton, wraz digitalem, PR i obsługą eventową (włącznie z produkcją).
Audytor nie był przygotowany
Przypomnijmy, że zaproszenie do udziału w przetargu otrzymało 11 agencji: Warsaw Creatives, Huta 19 (obie agencje ostatnio zajmowały się obsługą marki Lipton), Hand Made, Grupa Przestrzeń, Ancymony, Altavia Kamikaze + K2, VML, Havas Creative, SEC Newgate CEE, Enyo i AWX. Na udział we wspólnym briefingu zdecydowało się dziewięć z nich. Lipton Teas and Infusions reprezentował audytor, który – zdaniem firm obecnych na briefingu – nie był przygotowany do spotkania.
Czytaj też: Opinia: Przetarg Liptona nie jest wyjątkiem. W Polsce choruje cała branża marketingowo-reklamowa
W sprawie tego przetargu zainterweniowało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Mimo tych wątpliwości cztery agencje zdecydowały się na dalszy udział w tym przetargu – nazwy pozostałych trzech nie są znane.
Czytaj też: Lipton wysłuchał uwag SAR, ale zasad prowadzenia przetargu nie zmienił
(AMS, 28.01.2025)