Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 28, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agencja Enyo wygrała kontrowersyjny przetarg Liptona, który wywołał oburzenie

Lipton Teas and Infusions reprezentował audytor, który – zdaniem firm obecnych na briefingu – nie był przygotowany do spotkania (screen: YouTube/Lipton Polska)

Agencja Enyo zwyciężyła w przetargu dotyczącym obsługi marki herbaty Lipton (Lipton Teas and Infusions) – wynika z ustaleń "Presserwisu". Przetarg ten wywołał oburzenie w branży ze względu na sposób jego prowadzenia, który oceniano jako odbiegający od branżowych standardów.

Biuro prasowe Lipton Teas and Infusions potwierdziło ustalenia "Presserwisu". 

Kompleksowa obsługa marki Lipton

– Współpraca z agencją Enyo zostanie podjęta na okres roku. Agencja będzie odpowiedzialna za realizację kampanii promującej marki herbaty Lipton, wybrane działania w mediach społecznościowych i współpracę z influencerami – odpowiedziało biuro prasowe firmy.

Czytaj też: Lipton odpiera zarzuty agencji startujących w przetargu, ale nie wszystkie przekonuje

– Nasza agencja została wybrana przez Lipton Teas and Infusions. Jest to kontrakt terminowy i zakłada obsługę kampanii dla marek z portfolio klienta – tłumaczy Kacper Osiecki, managing partner Enyo.

Z informacji "Presserwisu" wynika, że umowa z Enyo nie została jeszcze formalnie podpisana. 

Przetarg dotyczył kompleksowej obsługi marki Lipton, wraz digitalem, PR i obsługą eventową (włącznie z produkcją).

Audytor nie był przygotowany

Przypomnijmy, że zaproszenie do udziału w przetargu otrzymało 11 agencji: Warsaw Creatives, Huta 19 (obie agencje ostatnio zajmowały się obsługą marki Lipton), Hand Made, Grupa Przestrzeń, Ancymony, Altavia Kamikaze + K2, VML, Havas Creative, SEC Newgate CEE, Enyo i AWX. Na udział we wspólnym briefingu zdecydowało się dziewięć z nich. Lipton Teas and Infusions reprezentował audytor, który – zdaniem firm obecnych na briefingu – nie był przygotowany do spotkania.

Czytaj też: Opinia: Przetarg Liptona nie jest wyjątkiem. W Polsce choruje cała branża marketingowo-reklamowa

W sprawie tego przetargu zainterweniowało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Mimo tych wątpliwości cztery agencje zdecydowały się na dalszy udział w tym przetargu – nazwy pozostałych trzech nie są znane.

Czytaj też: Lipton wysłuchał uwag SAR, ale zasad prowadzenia przetargu nie zmienił

(AMS, 28.01.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.