Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 19, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lipton wysłuchał uwag SAR, ale zasad prowadzenia przetargu nie zmienił

Zaproszenie do udziału w przetargu Lipton Teas and Infusions otrzymało 11 agencji. Firmę reprezentował audytor, który – zdaniem firm obecnych na briefingu – nie był przygotowany do spotkania (screen: YouTube/Lipton Polska)

W nawiązaniu do opisanej w październiku przez "Presserwis" informacji o prowadzonym niezgodnie z rynkowymi zasadami przetargu Lipton Teas and Infusions, Stowarzyszenie komunikacji Marketingowej SAR wydało oświadczenie. Dotyczy oceny standardów branży komunikacji marketingowej w tym przetargu.

SAR, po przeanalizowaniu procesu w kontekście skutecznych praktyk przetargowych, wskazuje na odstępstwa od standardów i nienależytą staranność. Brak rzetelnej analizy rynku i selekcji podmiotów (SAR wskazuje, że przeprowadzenie Zapytania o Informację (RFI) – pozwalającego na ocenę doświadczenia agencji oraz przedstawienie zespołów – umożliwiłoby lepszą selekcję uczestników i stanowiłoby profesjonalne przygotowanie do zapytania ofertowego).

Czytaj też: Lipton odpiera zarzuty agencji startujących w przetargu, ale nie wszystkie przekonuje

Brak ograniczenia liczby podmiotów w zapytaniu wymagającym zaawansowanych prac (RFP) przypomina, że Koalicja Organizacji Branżowych w ramach Białej Księgi rekomenduje zaproszenie maksymalnie pięciu agencji do przetargów obejmujących prace strategiczne i kreatywne (RFP).

Nieprzejrzysta komunikacja (przetarg został zakomunikowany jako zapytanie ofertowe (RFQ), co w standardach zakupowych odnosi się wyłącznie do zapytania o cenę). Użycie terminu "zapytanie ofertowe" w kontekście obszernych briefów może wprowadzać w błąd i sugerować ograniczony zakres prac do wykonania w przetargu.

SAR ponadto informuje, że w świetle doniesień medialnych zwrócił się prośbą o rozmowę na temat standardów z firmą organizującą przetarg. "Podczas spotkania z Łukaszem Chałaczkiewiczem, General Manager East Europe Lipton Teas and Infusions, przekazaliśmy opinie rynku na temat wspomnianej procedury przetargowej i prezentowaliśmy opracowane w Dialogu Branżowym standardy. Spotkanie przebiegło w dobrej i otwartej atmosferze, aczkolwiek jak nas poinformowano nie wpłynęło na aktualnie prowadzony proces" – napisano w oświadczeniu.

Czytaj też: Opinia: Przetarg Liptona nie jest wyjątkiem. W Polsce choruje cała branża marketingowo-reklamowa

Oświadczenie w imieniu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i zarządu SAR podpisali: Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR, i Marcin Gaworski, prezes zarządu SAR.

Przypomnijmy: zaproszenie do udziału w przetargu Lipton Teas and Infusions otrzymało 11 agencji. Firmę reprezentował audytor, który – zdaniem firm obecnych na briefingu – nie był przygotowany do spotkania.

Czytaj też: Kantar Media: Lidl wydaje więcej na reklamę w mediach niż Biedronka

(AMS, 19.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.