W grudniu polski internet zdominowały zakupy. Allegro wyprzedziło grupy medialne
Grupa Allegro w grudniu mogła pochwalić się wynikiem 22,8 mln internautów (fot. materiały prasowe)
Podobnie jak w listopadzie, Grupa Allegro wyprzedziła polskie grupy medialne w grudniowym zestawieniu Mediapanelu. Pierwszą grupę medialną – Polsat-Interia – o ponad 2 mln użytkowników.
Status liderów zachowują Grupa Google i Grupa Meta Platforms, które przyciągnęły w grudniu odpowiednio 29,1 mln użytkowników (w listopadzie 29,1 mln) i 26,5 mln użytkowników (w listopadzie 26,4 mln) realnych użytkowników. Trzecia była grupa Allegro z wynikiem 22,8 mln internautów (w listopadzie 22,7 mln).
Czytaj też: Xyz.pl od piątku w modelu subskrypcyjnym. 9 zł za pierwszy miesiąc
Wśród grup medialnych pierwsza była Grupa Polsat-Interia z wynikiem 20,7 mln użytkowników (w listopadzie 20,8 mln). Za nią znalazła się Grupa RAS Polska – 20,6 mln (w listopadzie 20,5 mln RU) i Grupa Wirtualna Polska – 20,6 mln (w listopadzie 20,5 mln).
W pierwszej dziesiątce znalazły się również grupa WhatsApp – 18,7 mln użytkowników (w listopadzie 17,6 mln), grupa Whaleco, właściciel platformy Temu – 18,2 mln (w listopadzie 17,3 mln), grupa Microsoft-MSN – 16,7 mln (w listopadzie 15,8 mln) oraz grupa OLX – 16,6 mln (w listopadzie 16,4 mln).
W pierwszej dwudziestce Mediapanelu dominowały w grudniu platformy zakupowe (screen: Mediapanel)
W drugiej dziesiątce znalazły się cztery grupy medialne. Na 11. miejscu Grupa Agora – 16,4 mln (w listopadzie 16,8 mln), na 13. miejscu Grupa Polska Press – 15,5 mln (w listopadzie 15,5 mln), na 16. Grupa ZPR Media – 13,9 mln (w listopadzie 13,9 mln) i na 19. miejscu Grupa TVN WBD – 12,9 mln (w listopadzie 13,2 mln).
Czytaj też: Radio umiera w ciszy. Drastyczne zmiany w Meloradiu nikogo nie zainteresowały
(PAR, 11.01.2025)