Grupa Polsat-Interia wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska w październiku. Mediapanel
Grupa Polsat-Interia (20,77 mln użytkowników, wzrost o 3,1 pp.) wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska (19,8 mln użytkowników, spadek o 0,2 pp.) (fot. archiwum)
Grupa Polsat-Interia wyprzedziła w październiku Grupę Wirtualna Polska w zestawieniu największych polskich wydawców internetowych. WP była też jedyną dużą polską grupą medialną, która straciła użytkowników.
Na czele zestawienia pierwszej dwudziestki największych wydawców w polskim internecie są według badania Mediapanel PBI/Gemius nieodmiennie Grupa Google – 29,1 mln użytkowników (spadek w porównaniu z wrześniem o 0,06 punktu procentowego) i Grupa Meta Platforms – 26,2 mln użytkowników (wzrost o 0,28 punktu procentowego).
Czytaj też: Wirtualna Polska zwróciła się do KRRiT o przedłużenie koncesji dla Telewizji WP
Zmieniła się natomiast kolejność w pierwszej trójce największych polskich wydawców. Najwięcej użytkowników przyciągają nadal serwisy Grupy RAS Polska (20,81 mln użytkowników, wzrost o 1,5 pp.), a Grupa Polsat-Interia (20,77 mln użytkowników, wzrost o 3,1 pp.) wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska (19,8 mln użytkowników, spadek o 0,2 pp.).
Kolejne pozycje w rankingu wydawców zajęły:
• Grupa Allegro – 19,5 mln użytkowników, wzrost o 2 pp.,
• Grupa WhatsApp – 17 mln użytkowników, spadek o 1,5 proc.,
• Grupa OLX – 16,7 mln użytkowników, spadek o 0,4 pp.,
• Grupa Agora – 16,5 mln użytkowników, wzrost o 1,3 pp.,
• Grupa Whaleco (platforma sprzedażowa Temu) – 16,2 mln użytkowników, wzrost o 0,7 pp.
W drugiej dziesiątce są: Grupa Polska Press (12. miejsce), Grupa TVN WBD (14.) i Grupa ZPR Media (16.). Grupa DGP Infor wypadła poza dwudziestkę.
Wyniki badania Mediapanel PBI/Gemius za październik 2024 roku (fot. materiały prasowe)
W październiku liczba internautów wyniosła 29,7 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 26 mln osób.
Czytaj też: Tomasz Wolny zadebiutował w Kanale Zero. Wcześniej rozstał się z TVP
(PAR, 13.11.2024)