Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 14, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google i Allegro wymarzonymi pracodawcami na rynku mediów i reklamy. Badanie ScreenLovers

Wśród konkretnych marek pracodawców, jakie wymieniali badani przez ScreenLovers, najmocniej zaznaczyły się w swoich kategoriach Google, a także Allegro (fot. Mateusz Marek/PAP)

Praca w mediach i reklamie ceniona jest za relacje i atmosferę, ale problemem są niskie płace, przepracowanie i brak możliwości rozwoju – wynika z trzeciej edycji badania ScreenLovers. Aż 53 proc. badanych z branży twierdzi, że będzie szukać nowej pracy, jeżeli ich firma zarządzi pełny powrót pracowników do biura.

Z atmosfery w pracy satysfakcję ma 77 proc. respondentów, 68 proc. chwali sobie pracę z przełożonymi, a 65 proc. – elastyczność (np. praca zdalna, wybór godzin pracy). Wysoko we wskazaniach są również: wizerunek firmy na rynku i jej reputacja (54 proc.), work-life balance (52 proc.) i wsparcie merytoryczne ze strony lidera lub przełożonego (51 proc.).

Spora luka satysfakcji

Z premii zadowolonych jest 30 proc. badanych, a z poziomu zarobków – 39 proc. W przypadku zaangażowania pracodawcy w akcje charytatywne i poczucia sensu pracy ten odsetek wynosi 35 proc. Możliwość awansu wskazało 37 proc. respondentów, a dostęp do szkoleń – 39 proc.

Czytaj też: Inwestorzy indywidualni pozyskują informacje z internetu i YouTube'a. Telewizja na końcu

O ile nie narzekamy na atmosferę, podobnie jak i na relacje, pozostałe aspekty – jak zauważają autorzy badania – wykazują sporą lukę satysfakcji, tj. rozdźwięk między oczekiwaniami a poziomem ich realizacji. Jest on szczególnie duży na polu wynagrodzeń, gdzie dodatkowo badanie wykazuje pogłębiający się rozjazd między poziomem satysfakcji z pensji wśród juniorów (jeszcze mniej zadowolonych niż w dwa lata wcześniej) i menedżerów oraz kadry zarządzającej (jeszcze bardziej zadowolonych niż deklarowali to w poprzedniej edycji badania ScreenLovers).

Z pieniędzy najbardziej zadowoleni są marketerzy (55 proc.), najmniej – biura reklamy telewizji (22 proc.). Pogłębiła się też dysproporcja między zadowoleniem menedżerów (wzrost z 42 proc. do 49 proc.) i juniorów (spadek z 25 proc. do 19 proc.).

Google i Allegro najciekawszymi miejscami pracy

Najlepszymi pracodawcami w mediach i reklamie są światowe firmy technologiczne, a za nimi działy marketingu. Wśród konkretnych marek pracodawców, jakie wymieniali badani przez ScreenLovers, najmocniej zaznaczyły się w swoich kategoriach Google, a także Allegro – spontanicznie wymieniane jako najciekawsze wśród marketerów miejsce pracy.

Czytaj też: Jedynie 35 proc. firm z sektora B2B prowadzi aktywne działania marketingowe

Wśród pracowników agencji mediowych największe przywiązanie jest do modelu zdalnej pracy. W tej grupie badanych blisko 2/3 pracowników (przy średniej wynoszącej 53 proc. dla całego rynku) twierdzi, że szukałaby nowej pracy, gdyby ich firma zarządziła powrót do biura na 100 proc. czasu. Dla porównania – wśród pracowników biur reklamy tv, gdzie praca zdalna nie jest aż tak upowszechniona, niespełna 40 proc. deklaruje, że w sytuacji konieczności powrotu do biura rozejrzałaby się za nowym pracodawcą.

Press

Z pieniędzy najbardziej zadowoleni są marketerzy – 55 proc., najmniej biura reklamy TV – 22 proc. (fot. materiały prasowe)

ScreenLovers przeprowadził badanie wraz z SW Research, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR, IAB Polska oraz DIMAQ. Wzięło w nim udział 460 przedstawicieli rynku.

Czytaj też: Grupa Polsat-Interia w listopadzie przed Onetem i WP. Badanie Mediapanel

(KOZ, 14.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.