Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 07, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Inwestorzy indywidualni pozyskują informacje z internetu i YouTube'a. Telewizja na końcu

Ogólnopolskie Badanie Inwestorów zostało przeprowadzone po raz 22 (fot. Pixabay)

Polscy inwestorzy indywidualni informacji szukają głównie serwisach informacyjnych. W 2024 roku korzystało z nich blisko 83 proc. ankietowanych (86 proc. rok wcześniej) – wynika z Ogólnopolskiego Badania Inwestorów. Na drugim miejscu znalazły się kanały o inwestowaniu na YouTube i w innych mediach społecznościowych, ale bez Facebooka i komunikatorów internetowych – tę kategorię zaznaczyło 63,5 proc badanych (51,6 proc. w 2023 roku).

Ogólnopolskie Badanie Inwestorów wskazuje, że ważnym źródłem informacji przy są raporty spółek (46 proc. wskazań) i blogi inwestorskie (41,6 proc.).

Czytaj też: Projekt nowelizacji ustawy o cyberbezpieczeństwie "korupcjogenny" i "niebezpieczny"?

Dalej nalazły się:

  • podcasty (31,3 proc.),
  • strony internetowe spółek (30,7 proc.),
  • fora dyskusyjne (23 proc.),
  • grupy na Facebooku/Telegramie/Discordzie itp. (21,7 proc.).

Zestawienie zamykają gazety i czasopisma (14,8 proc) oraz stacje telewizyjne (6 proc.).

"Wysoka popularność treści wideo jest widoczna zwłaszcza u młodszych ankietowanych. W grupie 18-25 YouTube i inne platformy są wręcz najpopularniejszym źródłem informacji" – zauważają autorzy badania. W najmłodszej grupie badanych najpopularniejszy jest YouTube (78 proc. wskazań), który wyprzedza serwisy internetowe (76 proc.).

Press

Wysoka popularność treści wideo jest widoczna zwłaszcza w przypadku młodszych ankietowanych (screen: Sii.org.pl)

Gdy dochodzi do podejmowania decyzji inwestorskich, 29 proc. badanych zadeklarowało, że kieruje się informacjami publikowanymi w mediach. Natomiast 41 proc. wskazało analizy i porady twórców internetowych.

Czytaj też: Ktoś inny. Remigiusz Mróz nie lubi trudnych pytań dziennikarskich, ale się uśmiecha

Spośród serwisów internetowych najczęściej wskazywany był Bankier.pl (również najpopularniejsze forum internetowe) i Stooq.pl (kolejność alfabetyczna). W przypadku gazet i czasopism najczęściej czytane są "Gazetę Giełdy i Inwestorów Parkiet" oraz "Puls Biznesu", a śledzone telewizje to Biznes24 oraz TVN 24 BiS.

Z badania wynika też, że najpopularniejsze źródła informacji dla inwestorów indywidualnych na YouTube to kanały: Inwestomat.eu (Mateusz Samołyk) i Marcin Iwuć. Ankietowani wśród blogów inwestorskich najczęściej wskazywali Finanse Bardzo Osobiste (Marcin Iwuć) i Inwestomat.eu (Mateusz Samołyk).

Press

29 proc. badanych zadeklarowało, że gdy dochodzi do podejmowania decyzji inwestorskich, kieruje się informacjami publikowanymi w mediach (screen: Sii.org.pl)

Autorzy badania zwracają uwagę, że "warto pamiętać o tym, że wielu internetowych twórców kontaktuje się z odbiorcami na różne sposoby. Ten sam twórca może prowadzić bloga, podcast, kanał na YouTube, grupę na Facebooku itp., a popularność w jednym obszarze siłą rzeczy przekłada się na inne kategorie".

22. edycja Ogólnopolskiego Badania Inwestorów, opublikowana przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych została przeprowadzona na 4374 ankietowanych, w okresie od 2 września do 3 listopada 2024 roku.

Czytaj też: Natura dresiary. Rozmowa z Katarzyną Kasią, prowadzącą "Kwiatki polskie" w TVP

(MAK, 07.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.