Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Treści "Wyborczej" i Gazety.pl posłużą w budowie modelu językowego na potrzeby AI

Kontent mediów Agory zostanie wykorzystany przy budowie modelu językowego na potrzeby rozwoju sztucznej inteligencji (fot. materiały prasowe)

"Gazeta Wyborcza" oraz serwis Gazeta.pl (Agora) pomogą Politechnice Wrocławskiej w pracach nad stworzeniem polskiego modelu językowego, umożliwiającego zrównoważony rozwój sztucznej inteligencji w naszym kraju.

Jak informuje biuro prasowe Agory, koncern zawarł umowy licencyjne, dzięki czemu naukowcy z Politechniki Wrocławskiej będą mogli wykorzystywać content "Gazety Wyborczej" i Gazeta.pl podczas realizacji projektu Polish Large Language Model (PLLuM), który ma stworzyć jakościowy, polski model językowy wspierający rozwój AI w Polsce.

"Cieszymy się, że media Grupy Agora nas wspierają"

"Cały czas walczymy o ochronę własności wydawców, ale jednocześnie chcemy wspierać projekty na rzecz wzmacniania wiedzy i innowacji w Polsce, które są realizowane w sposób transparentny i z poszanowaniem prawa" – mówi Luiza Pawela-Wargocka, chief data&AI w Grupie Agora.

Czytaj też: Australia wprowadzi zakaz korzystania z social mediów przez młodzież do lat 16

"Wierzymy, że przekazanie treści mediów Grupy Agora pro bono sprzyja budowaniu kapitału w Polsce, a w czasach dominacji big techów kluczowe jest, aby otwierać przestrzeń dla polskiego głosu w globalnym świecie sztucznej inteligencji" – dodaje.

"Stworzenie otwartego polskiego wielkiego modelu językowego w połączeniu z dostępną już w Polsce infrastrukturą obliczeniową dla AI, np. Politechniki Wrocławskiej, jest ważne, bo może wesprzeć nie tylko rozwój nauki, ale także małe i średnie przedsiębiorstwa. Cieszymy się, że media Grupy Agora wspierają nas w tym przedsięwzięciu, dzięki czemu model PLLuM będzie mógł trenować na jakościowych treściach" – stwierdza profesor Maciej Piasecki z Politechniki Wrocławskiej.

Czytaj też: Andrzej Skworz: Ulegli. Giganci od mediów społecznościowych robią wszystko, by nie płacić

(JF, 16.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.