Były prezes Radia 357 w nowej roli  |  wPolsce24 wprowadza nowe programy  |  Dochód z charytatywnego bloku reklamowego TVP  |  Przetarg reklamowy Orlenu  |  Nowy sezon "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Widownia serialu "Królowie" w TVP 1  |  Radio Zachód współpracuje z Demagogiem  |  Serialowi Canal+ towarzyszy kampania reklamowa  |  Dostęp do Onet Premium w kawiarniach  |  "Super Express" na YouTube z nowym programem  |  Zestawienie serwisów streamingowych  |  Finał przetargu Castoramy  |  PR i marketing Kulczyk Foundation  |  Elephate  |  "The Guardian" i "The Observer" zebrały ponad 1,5 mln funtów na ofiary wojny  |  "Los Angeles Times" zniósł paywall w związku z pożarami w Kalifornii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Były prezes Radia 357 w nowej roli  |  wPolsce24 wprowadza nowe programy  |  Dochód z charytatywnego bloku reklamowego TVP  |  Przetarg reklamowy Orlenu  |  Nowy sezon "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Widownia serialu "Królowie" w TVP 1  |  Radio Zachód współpracuje z Demagogiem  |  Serialowi Canal+ towarzyszy kampania reklamowa  |  Dostęp do Onet Premium w kawiarniach  |  "Super Express" na YouTube z nowym programem  |  Zestawienie serwisów streamingowych  |  Finał przetargu Castoramy  |  PR i marketing Kulczyk Foundation  |  Elephate  |  "The Guardian" i "The Observer" zebrały ponad 1,5 mln funtów na ofiary wojny  |  "Los Angeles Times" zniósł paywall w związku z pożarami w Kalifornii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Były prezes Radia 357 w nowej roli  |  wPolsce24 wprowadza nowe programy  |  Dochód z charytatywnego bloku reklamowego TVP  |  Przetarg reklamowy Orlenu  |  Nowy sezon "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Widownia serialu "Królowie" w TVP 1  |  Radio Zachód współpracuje z Demagogiem  |  Serialowi Canal+ towarzyszy kampania reklamowa  |  Dostęp do Onet Premium w kawiarniach  |  "Super Express" na YouTube z nowym programem  |  Zestawienie serwisów streamingowych  |  Finał przetargu Castoramy  |  PR i marketing Kulczyk Foundation  |  Elephate  |  "The Guardian" i "The Observer" zebrały ponad 1,5 mln funtów na ofiary wojny  |  "Los Angeles Times" zniósł paywall w związku z pożarami w Kalifornii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Treści "Wyborczej" i Gazety.pl posłużą w budowie modelu językowego na potrzeby AI

Kontent mediów Agory zostanie wykorzystany przy budowie modelu językowego na potrzeby rozwoju sztucznej inteligencji (fot. materiały prasowe)

"Gazeta Wyborcza" oraz serwis Gazeta.pl (Agora) pomogą Politechnice Wrocławskiej w pracach nad stworzeniem polskiego modelu językowego, umożliwiającego zrównoważony rozwój sztucznej inteligencji w naszym kraju.

Jak informuje biuro prasowe Agory, koncern zawarł umowy licencyjne, dzięki czemu naukowcy z Politechniki Wrocławskiej będą mogli wykorzystywać content "Gazety Wyborczej" i Gazeta.pl podczas realizacji projektu Polish Large Language Model (PLLuM), który ma stworzyć jakościowy, polski model językowy wspierający rozwój AI w Polsce.

"Cieszymy się, że media Grupy Agora nas wspierają"

"Cały czas walczymy o ochronę własności wydawców, ale jednocześnie chcemy wspierać projekty na rzecz wzmacniania wiedzy i innowacji w Polsce, które są realizowane w sposób transparentny i z poszanowaniem prawa" – mówi Luiza Pawela-Wargocka, chief data&AI w Grupie Agora.

Czytaj też: Australia wprowadzi zakaz korzystania z social mediów przez młodzież do lat 16

"Wierzymy, że przekazanie treści mediów Grupy Agora pro bono sprzyja budowaniu kapitału w Polsce, a w czasach dominacji big techów kluczowe jest, aby otwierać przestrzeń dla polskiego głosu w globalnym świecie sztucznej inteligencji" – dodaje.

"Stworzenie otwartego polskiego wielkiego modelu językowego w połączeniu z dostępną już w Polsce infrastrukturą obliczeniową dla AI, np. Politechniki Wrocławskiej, jest ważne, bo może wesprzeć nie tylko rozwój nauki, ale także małe i średnie przedsiębiorstwa. Cieszymy się, że media Grupy Agora wspierają nas w tym przedsięwzięciu, dzięki czemu model PLLuM będzie mógł trenować na jakościowych treściach" – stwierdza profesor Maciej Piasecki z Politechniki Wrocławskiej.

Czytaj też: Andrzej Skworz: Ulegli. Giganci od mediów społecznościowych robią wszystko, by nie płacić

(JF, 16.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.