Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 10, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska kreacja tryumfuje na Golden Drum. Aż 15 nagród dla McCann i Mastercard

Kampania "Room for Everyone” powstała z myślą o małych przedsiębiorcach (fot. materiały prasowe)

Agencja McCann Poland i firma Mastercard Poland są głównymi zwycięzcami festiwalu Golden Drum. Zdobyły aż 15 nagród za kampanię "Room for Everyone".

Kampania McCann Poland dla Mastercard "Room for Everyone" zdominowała konkurs - zdobyła 15 nagród, w tym dwa Grand Prix. Dodatkowo Bartosz Jeglejewski, creative director McCann Poland, został nagrodzony tytułem Creative Director of the Year.

Dwie nagrody Grand Prix przypadły autorom tej kampanii w kategoriach Omni-Channel, Creative use of Data oraz One-Channel, Creative use of AI/AR, Data/insight, Metaverse, NFT. Trzy nagrody Golden Drum w kategoriach: Creative Business Excellence, Sustainable Business Solutions; Creative Business Excellence, B2B Brand Strategy & Experience oraz All Juries, Profit Social Good. Pięć Silver Drum w kategoriach: Creative Business Excellence, Brand Building, Brand Strategy and Experience; Creative Business Excellence, Activation, Website & Mobile Activation; Business Excellence, Innovation, Product or Service Innovation; All Juries, Genius Loci/Local Spirit; One-Channel, Social Networking Solutions & Community Sites. Pięć Bronze Drum w kategoriach: Omni-Channel, Direct Engagement; Omni-Channel, Creative use of AI/AR, Data/Insight, Metaverse, NFT; Craft, Digital Craft, Use of Creative Data & AI; Creative Media Excellence, Creative Use of Media, Digital & Mobile Platforms; Omni-Channel, Integrated, Profit.

Dzięki tak dużej liczbie otrzymanych statuetek McCann Poland zajęła drugie miejsce wśród wszystkich agencji nagrodzonych na festiwalu. Tytuł Agency of the Year trafił do LePub (Milan), a tytuł Network of the Year - do McCann Worldgroup. Natomiast Brand Grand Prix zdobyła marka Heineken. Statuetka dla The Independent Agency of the Year trafiła do Bickerstaff.756 z Kijowa.

- Utrzymanie czołowej pozycji McCann Poland przez kolejny rok, dzięki platformie „Room for Everyone” stworzonej dla Mastercard, to wyjątkowe osiągnięcie dla naszych zespołów, naszych klientów i naszej branży - mówił Wojciech Borowski, group CEO McCann Poland, podczas odbierania nagrody w słoweńskim Portorožu. - Jesteśmy zdeterminowani, aby wykorzystać tę dynamikę i kontynuować naszą wizję, aby McCann Poland nadal zajmował topowe miejsce wśród wiodących agencji w regionie. Wierzymy, że polska kreatywność ma potencjał na międzynarodowe uznanie i będziemy dążyć do tego, by nasze pomysły wciąż wyznaczały nowe standardy – zapewniał Borowski.

Kampania „Room for Everyone” wykorzystująca innowacyjne narzędzie GdzieJakiBiznes powstała z myślą o polskich i ukraińskich mikroprzedsiębiorcach. Promuje ona ideę biznesów komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują i pozytywnie wpływają na pozostałe przedsiębiorstwa w danej lokalizacji. GdzieJakiBiznes to proste w obsłudze i bezpłatne narzędzie, które zachęca do współpracy potencjalnych konkurentów, ma przynosić korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i lokalnym społecznościom.

W konkursie nagrodzono także inne prace z Polski.

Silver Drum dostała agencja Molecular Creative Warszawa za projekt "Jazgot" dla mBanku (w kategorii Creative Media - Content). "Jazgot" to kryminalny serial audio, który obnaża metody działania oszustów. Scenariusz serii napisał pisarz Łukasz Orbitowski, a jej narratorem jest Jarosław Kuźniar. To wspólne przedsięwzięcie mBanku i Voice House.

Silver Drum zdobyła także kampania społeczna Fundacji IT Girls "METsy The doll" powstała we współpracy z Accenture Song. Miała ona na celu przełamanie stereotypów płci, utrudniających kobietom odniesienie sukcesu w dziedzinach STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Nagrodzono ją w kategorii Craft - Digital Craft.

Bronze Drum w kategorii One Channel - Digital trafił do agencji Havas Polska i Publicis Worldwide Polska za projekt "Łowienie danych" zrealizowany dla BNP Paribas Polska. Ma on pomóc w monitorowaniu czystości wód w polskich rzekach.

Z kolei w kategorii Craft - Motion Craft, Bronze Drum nagrodzono 2012 Agency - za akcję "Axe Nose" dla Unilevera oraz agencję 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię "Koniec podatków" dla Betclic. Inna kampania 180heartbeats + Jung v. Matt dla Betclic - "Pani Renata" - została nagrodzona Golden Drum w kategorii Craft - Motion Craft.

(AMS, 10.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.