Polska kreacja tryumfuje na Golden Drum. Aż 15 nagród dla McCann i Mastercard
Kampania "Room for Everyone” powstała z myślą o małych przedsiębiorcach (fot. materiały prasowe)
Agencja McCann Poland i firma Mastercard Poland są głównymi zwycięzcami festiwalu Golden Drum. Zdobyły aż 15 nagród za kampanię "Room for Everyone".
Kampania McCann Poland dla Mastercard "Room for Everyone" zdominowała konkurs - zdobyła 15 nagród, w tym dwa Grand Prix. Dodatkowo Bartosz Jeglejewski, creative director McCann Poland, został nagrodzony tytułem Creative Director of the Year.
Dwie nagrody Grand Prix przypadły autorom tej kampanii w kategoriach Omni-Channel, Creative use of Data oraz One-Channel, Creative use of AI/AR, Data/insight, Metaverse, NFT. Trzy nagrody Golden Drum w kategoriach: Creative Business Excellence, Sustainable Business Solutions; Creative Business Excellence, B2B Brand Strategy & Experience oraz All Juries, Profit Social Good. Pięć Silver Drum w kategoriach: Creative Business Excellence, Brand Building, Brand Strategy and Experience; Creative Business Excellence, Activation, Website & Mobile Activation; Business Excellence, Innovation, Product or Service Innovation; All Juries, Genius Loci/Local Spirit; One-Channel, Social Networking Solutions & Community Sites. Pięć Bronze Drum w kategoriach: Omni-Channel, Direct Engagement; Omni-Channel, Creative use of AI/AR, Data/Insight, Metaverse, NFT; Craft, Digital Craft, Use of Creative Data & AI; Creative Media Excellence, Creative Use of Media, Digital & Mobile Platforms; Omni-Channel, Integrated, Profit.
Dzięki tak dużej liczbie otrzymanych statuetek McCann Poland zajęła drugie miejsce wśród wszystkich agencji nagrodzonych na festiwalu. Tytuł Agency of the Year trafił do LePub (Milan), a tytuł Network of the Year - do McCann Worldgroup. Natomiast Brand Grand Prix zdobyła marka Heineken. Statuetka dla The Independent Agency of the Year trafiła do Bickerstaff.756 z Kijowa.
- Utrzymanie czołowej pozycji McCann Poland przez kolejny rok, dzięki platformie „Room for Everyone” stworzonej dla Mastercard, to wyjątkowe osiągnięcie dla naszych zespołów, naszych klientów i naszej branży - mówił Wojciech Borowski, group CEO McCann Poland, podczas odbierania nagrody w słoweńskim Portorožu. - Jesteśmy zdeterminowani, aby wykorzystać tę dynamikę i kontynuować naszą wizję, aby McCann Poland nadal zajmował topowe miejsce wśród wiodących agencji w regionie. Wierzymy, że polska kreatywność ma potencjał na międzynarodowe uznanie i będziemy dążyć do tego, by nasze pomysły wciąż wyznaczały nowe standardy – zapewniał Borowski.
Kampania „Room for Everyone” wykorzystująca innowacyjne narzędzie GdzieJakiBiznes powstała z myślą o polskich i ukraińskich mikroprzedsiębiorcach. Promuje ona ideę biznesów komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują i pozytywnie wpływają na pozostałe przedsiębiorstwa w danej lokalizacji. GdzieJakiBiznes to proste w obsłudze i bezpłatne narzędzie, które zachęca do współpracy potencjalnych konkurentów, ma przynosić korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i lokalnym społecznościom.
W konkursie nagrodzono także inne prace z Polski.
Silver Drum dostała agencja Molecular Creative Warszawa za projekt "Jazgot" dla mBanku (w kategorii Creative Media - Content). "Jazgot" to kryminalny serial audio, który obnaża metody działania oszustów. Scenariusz serii napisał pisarz Łukasz Orbitowski, a jej narratorem jest Jarosław Kuźniar. To wspólne przedsięwzięcie mBanku i Voice House.
Silver Drum zdobyła także kampania społeczna Fundacji IT Girls "METsy The doll" powstała we współpracy z Accenture Song. Miała ona na celu przełamanie stereotypów płci, utrudniających kobietom odniesienie sukcesu w dziedzinach STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Nagrodzono ją w kategorii Craft - Digital Craft.
Bronze Drum w kategorii One Channel - Digital trafił do agencji Havas Polska i Publicis Worldwide Polska za projekt "Łowienie danych" zrealizowany dla BNP Paribas Polska. Ma on pomóc w monitorowaniu czystości wód w polskich rzekach.
Z kolei w kategorii Craft - Motion Craft, Bronze Drum nagrodzono 2012 Agency - za akcję "Axe Nose" dla Unilevera oraz agencję 180heartbeats + Jung v. Matt za kampanię "Koniec podatków" dla Betclic. Inna kampania 180heartbeats + Jung v. Matt dla Betclic - "Pani Renata" - została nagrodzona Golden Drum w kategorii Craft - Motion Craft.
(AMS, 10.10.2024)