Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Wrzesień 30, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Transfer Szczęsnego do Barcelony wpłynie na wzrost jego wartości marketingowej

- Transfer Szczęsnego to dla niego możliwość wejścia na jeszcze wyższy poziom, jeśli chodzi o potencjał marketingowy - uważa Michał Tkaczyszyn (fot. Paweł Supernak/PAP)

Dołączenie Wojciecha Szczęsnego do FC Barcelony pozwoli byłemu reprezentantowi Polski zwiększyć jego rozpoznawalność i potencjał marketingowy. 

W niedzielę media podały, że Szczęsny w poniedziałek z samego rana wyląduje w Barcelonie. Następnie ma przejść testy medyczne, po których podpisze kontrakt do końca obecnego sezonu z FC Barceloną, która poszukuje zastępstwa za kontuzjowanego Marca-Andre ter Stegena. Dla zawodnika, który zaledwie dwa miesiące temu ogłaszał odejście na emeryturę to szansa na zyskanie w świecie marketingu.

Michał Tkaczyszyn, head of sport & public w Publiconie, podkreśla, że Barcelona jest w czołówce kilku klubów piłkarskich na świecie, które mają największą globalną rozpoznawalność, generują największe przychody i budzą olbrzymie zainteresowanie opinii publicznej. - Transfer Szczęsnego to dla niego możliwość wejścia na jeszcze wyższy poziom, jeśli chodzi o potencjał marketingowy jego marki osobistej oraz współprace, które będzie zawierał, także po zakończeniu kariery - stwierdza.

Wtóruje mu Paweł Wilk, head of sales w Arskomie, które uważa, że dzięki grze w Barcelonie Polak stanie się rozpoznawalny w Azji oraz w obu Amerykach na niespotykaną dotychczas skalę. Dodaje, że chociaż Szczęsny ostatnio występował w Juventusie Turyn, który rozgrywał mecze w Stanach Zjednoczonych czy Korei Południowej, nie da się porównać zainteresowania ekipą Bianconerich do emocji, jakie na kontynentach wzbudza zespół dowodzony przez Hansiego Flicka.

Przemysław Szulakowski, senior communication planner w Mediaplus, zgadza się i dodaje, że zwiększenie wartość widać na przykładzie Roberta Lewandowskiego. - Dodatkowo viralowa atmosfera oczekiwania na transfer Szczęsnego jest już sama w sobie cennym zasobem marketingowym. Ogromne zainteresowanie mediów i fanów, które eksplodowało w polskich mediach społecznościowych, pokazuje, także jak wielki jest potencjał do generowania contentu wokół samej postaci zawodnika - wyjaśnia.

Paweł Wilk z Arskomu: - Podpisanie kontraktu z katalońską drużyną przełoży się np. na liczbę obserwujących social media bramkarza, co w naturalny sposób wpłynie na wzrost jego wartości mediowej, większe zyski z potencjalnych współprac reklamowych, a dla marketerów wchodzących w partnerstwa z byłym reprezentantem Polski – zwielokrotnienie generowanego ekwiwalentu reklamowego.

Specjaliści zwracają też uwagę, że transfer Szczęsnego jest okazją marek, które są oficjalnymi partnerami Barcelony. - Gdybym zarządzał budżetem marketingowym Spotify, pierwsze, do czego chciałbym doprowadzić, to do naturalnej współpracy Wojciecha Szczęsnego z Matą - stwierdza Wilk. Logotyp Spotify od zeszłego sezonu jest na koszulkach FC Barcelony, a Mata był jednym z polskich artystów promowanych przez platformę streamingową na stadionie Camp Nou (Szczęsny nawet wystąpił w ostatnim teledysku Maty).

Kontrakt ambasadorski z Wojciechem Szczęsnym - kilkanaście dni przed kontuzją Andre Ter Stegena - podpisała marka Zondacrypto. Wilk zwraca jednak uwagę, że giełda ma jedynie prawa do wykorzystania wizerunku Szczęsnego i nie może korzystać z własności intelektualnej FC Barcelony. - Jeżeli rynek hiszpański jest strategicznie ważny dla marki, to dobry moment, aby pokusić się o współpracę sponsoringową z 27-krotnym mistrzem Hiszpanii i tym samym spiąć klamrą partnerstwo ze Szczęsnym - stwierdza przedstawiciel Arskomu.

Szulakowski zgadz się, na maksymalizację efektów działań promocyjnych że dla zondacrypto to idealny moment. -  Pomimo bardzo korzystnego otoczenia komunikacyjnego, kluczowa okaże się umiejętność wykorzystania zaistniałej sytuacji, w taki sposób, który przyniesie korzyści w przyszłości - podkreśl.

W czerwcu Amazon ogłosił start prac na dokumentem o życiu Wojciecha Szczęsnego dla Prime Video (za produkcję odpowiada Papaya Films). Nasi rozmówcy wskazują, że transfer bramkarza to znakomita informacja dla twórców.

- Z nieoficjalnych informacji, do których dotarłem, wynika, że Prime Video będzie posiadać ujęcia z podpisywania kontraktu przez Szczęsnego, więc zakładam, że pójdą za ciosem i w dokumencie znajdzie się szereg materiałów z ostatniego sezonu w wykonaniu Polaka - mówi Paweł Wilk.

Przemysław Szulakowski:  Dla Amazon Prime to bez wątpienia okazja na zwiększenie zainteresowania i zasięgu platformy nie tylko Polsce i w Hiszpanii, ale również na innych rynkach, gdzie synergia brandów Wojciech Szczęsny i FC Barcelona będzie przykuwała uwagę potencjalnych użytkowników platformy streamingowej. 

Jak zauważa Michał Tkaczyszyn, według danych Mediaboard tylko od 23 do 25 września w mediach pojawiło się 12 tys. publikacji na temat Wojciecha Szczęsnego w FC Barcelonie.

(KAP, 30.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.