Legia najbardziej medialnym polskim klubem, a Robert Lewandowski piłkarzem. Zestawienie IMM

Ranking medialności polskich piłkarzy otwiera duet z FC Barcelony – Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny (fot. Alejandro Garcia/EFE/PAP/EPA)
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił marcowe zestawienie "Piłka w grze", w którym sklasyfikował najbardziej medialne polskie kluby oraz piłkarzy. Niezmiennie na czele są Legia Warszawa i Robert Lewandowski.
Zestawienie zespołowe oprócz Legii otwiera Jagiellonia Białystok. W kwietniu obie drużyny w ćwierćfinałach Ligi Konferencji zmierzyły się z europejskimi potęgami – Chelsea Londyn i Betisem Sewilla, co także wpłynęło na umocnienie ich pozycji. Trzeci jest Lech Poznań. Najbardziej medialnym tematem piłkarskim miesiąca były z kolei zapowiedzi i kontrowersje wokół finału Superpucharu Polski między Jagiellonią a Wisłą Kraków.
Duet z FC Barcelony najbardziej medialny
W rankingu medialności drużyn Betclic 1. Ligi z powrotem na pozycji lidera pojawiła się Wisła Kraków. Tuż za nią uplasował się Ruch Chorzów, a podium zamknął ŁKS Łódź.
Czytaj też: Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny promują markę Witt Isotonic Drink
Ranking medialności polskich piłkarzy otwiera duet z FC Barcelony – Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny. Podium zamknął Piotr Zieliński, który zanotował awans o dwie pozycje względem ostatniego zestawienia "Piłka w grze".

W rankingu najbardziej medialnych polskich klubów Legia wyprzedza Jagiellonię i Lecha (fot. materiały prasowe)
"Piłka w grze" (dawniej "Polska Piłka") to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, La Liga, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.
Czytaj też: Rusza nowe studio TVN 24 i "Faktów" – budowa trwała ponad pół roku. Mamy zdjęcia
(MAC, 14.04.2025)
