Wrześniowy cennik Polsatu  |  Przetarg reklamowy Castoramy  |  Finałowy sezon "Szadzi" ze Stuhrem i Popławską  |  Nowy juror w "Must be the music"  |  Jesienna ramówka TVP 2  |  Viaplay zamierza udostępniać filmy i seriale  |  Wraca program z kulisami "Tańca z gwiazdami"  |  TTV jesienią  |  Kulturaliberalna.pl w nowej odsłonie  |  "Przegląd Sportowy Historia"  |  Cztery polskie produkcje nominowane  |  11 agencji w przetargu  |  Grupa Żywiec promuje  |  Mazowiecki Urząd Pracy poszukuje  |  Publicis przejmie budżet mediowy Sky w Europie  |  Microsoft zorganizuje szczyt cyberbezpieczeństwa po awarii CrowdStrike  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wrześniowy cennik Polsatu  |  Przetarg reklamowy Castoramy  |  Finałowy sezon "Szadzi" ze Stuhrem i Popławską  |  Nowy juror w "Must be the music"  |  Jesienna ramówka TVP 2  |  Viaplay zamierza udostępniać filmy i seriale  |  Wraca program z kulisami "Tańca z gwiazdami"  |  TTV jesienią  |  Kulturaliberalna.pl w nowej odsłonie  |  "Przegląd Sportowy Historia"  |  Cztery polskie produkcje nominowane  |  11 agencji w przetargu  |  Grupa Żywiec promuje  |  Mazowiecki Urząd Pracy poszukuje  |  Publicis przejmie budżet mediowy Sky w Europie  |  Microsoft zorganizuje szczyt cyberbezpieczeństwa po awarii CrowdStrike  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wrześniowy cennik Polsatu  |  Przetarg reklamowy Castoramy  |  Finałowy sezon "Szadzi" ze Stuhrem i Popławską  |  Nowy juror w "Must be the music"  |  Jesienna ramówka TVP 2  |  Viaplay zamierza udostępniać filmy i seriale  |  Wraca program z kulisami "Tańca z gwiazdami"  |  TTV jesienią  |  Kulturaliberalna.pl w nowej odsłonie  |  "Przegląd Sportowy Historia"  |  Cztery polskie produkcje nominowane  |  11 agencji w przetargu  |  Grupa Żywiec promuje  |  Mazowiecki Urząd Pracy poszukuje  |  Publicis przejmie budżet mediowy Sky w Europie  |  Microsoft zorganizuje szczyt cyberbezpieczeństwa po awarii CrowdStrike  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama polskiego hotelu na TikToku podbija internet. Eksperci komentują jej fenomen

W reklamie Elements Hotel występuje Tomasz Adamek, który w hotelu przygotowuje się do swoich walk (fot. materiały prasowe)

Opublikowane w czwartek na TikToku wideo promujące Elements Hotel & SPA w ciągu trzech dni zostało odtworzone ponad 2,5 mln razy, stając się jednym z najpopularniejszych nagrań w internecie. Za jego popularnością stoją prostota, brak powagi i rozumienie internetowych trendów.

Nagranie jest bardzo proste. Za pomocą telefonu jedna z pracownic hotelu pokazuje szereg udogodnień, które oferuje 5-gwiazdkowy hotel. Jednak zamiast uderzać w górnolotne tony, wskazując hotelowy basen, bohaterka nagrania po prostu stwierdza "tu się pływa". Gdy pokazywane są miejsca zabaw, monotonnym tonem wyjaśnia "tu dla dzieci", a gdy w filmiku pojawia się bokser Tomasz Adamek, słyszymy "tu jest Tomek".

Marketerzy celują w strony z memami

Za stworzenie nagrania odpowiada wewnętrzny zespół marketingu hotelu. Barbara Przybycień, specjalistka social media Elements wyjaśnia, że tego typu działania zmuszają twórców do myślenia, w jakim kierunku powinien iść nowoczesny i skuteczny marketing. Do stworzenia nagrania wykorzystano po prostu telefon. Pomysłodawczynią spotu była Sylwia Elias, specjalistka ds. sprzedaży i marketingu Elements Hotel & Spa.

Czytaj też: Marketing wspierający LGBT, prawa kobiet i równość płci wciąż w Polsce kontrowersyjny

Wojtek Kardyś, ekspert ds. komunikacji internetowej i social mediów, określa takie nagrania mianem "krindżo-marketingu". Na swoim profilu LinkedIn wyjaśnia, że tworząc "krindżowe treści" marketerzy celują w to, aby ich nagrania trafiały na strony z memami (takie jak Make Life Harder), które wyśmiewają taką twórczość, ale zapewniają darmowy zasięg i szum w sieci.

Trend wychodzi już poza TikTok. W niedzielę do promocji swojego zapowiadanego programu śniadaniowego został wykorzystany przez Polsat.

Małgorzata Galińska, marketing manager w Accenture, stwierdza, że ekspresja bohaterki przypomina jej postacie znane z "The Office", kultowego serialu telewizyjnego. "Teksty serwowane z domieszką zblazowania skutecznie przedstawiają ofertę hotelu" – wyjaśnia i dodaje, że umiejętne tańczenie na granicy cringe'u może spowodować, że wielu odbiorców będzie naprawdę zainteresowanych ofertą hotelu.

Świadome nawiązywanie do cringe'u w reklamie

"Cringe" to poczucie zażenowania z własnego zachowania albo tego, co robią inni. W internecie jego popularność w dużym stopniu wynika z twórczości Rickiego Gervaisa – komika, który odpowiada za stworzenie takich seriali, jak wspomniany "The Office" czy "Statyści". Przez ostatnie półtorej dekady cringe stał się naturalną częścią internetu. W portalach social mediów powstają dziesiątki stron promujących tzw. "krindżowy humor", który wywołuje śmiech przez poczucie zażenowania.

Czytaj też: 61 proc. konsumentów kupuje produkty na podstawie rekomendacji influencerów

Zmiana, jaka zaszła w polskiej reklamie odnośnie do cringe'u, to świadome nawiązywanie do niego. W internecie przez lata spoty reklamowe były wyśmiewane przez odbiorców, jako żenujące i nieśmieszne. Często były to nagrania, w których występowali pracownicy firm zmuszeni np. do zaśpiewania piosenek zachwalających oferty swoich pracodawców. W ostatnich miesiącach marketerzy zrozumieli, że tworzenie tego typu treści zapewnia darmowe zasięgi, które nawet jeśli nie przekładają się bezpośrednio na sprzedaż, zapewniają rozgłos.

Wojtek Kardyś podkreśla, że tworzenie takich spotów wymaga wydania "przysłowiowych groszy". Zasada jest tylko jedna – im bardziej żenująco, obciachowo, tym więcej odbiorców będzie chciało śmiać się z marką. Nawet jeśli z niej samej, zasięgi to zawsze pozytyw.

Czytaj też: W reklamach jest coraz więcej osób w wieku 50+. Ale wciąż są przedstawiane stereotypowo

(KAP, 26.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.