O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

O odejściu Pacewicza ze stanowiska naczelnego OKO.press  |  Izba Wydawców Prasy z apelem do marszałka Hołowni  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Cięcia w ośrodku produkcji telewizyjnej TVP  |  Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Orlen nadal nie wybrał  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  EFJ apeluje o nałożenie kar na Słowację  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 05, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kanał News 24 postawi na publicystykę, bo jest tańsza niż robienie newsów

Część byłych dziennikarzy News 24 pracuje obecnie w TVP Info (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Kanał informacyjny News 24 (Astro) ma postawić na publicystykę, która jest tańsza w produkcji niż newsy.

– News 24 oczywiście zostaje, ale zmieni nieco charakter, na stację bardziej publicystyczną – mówi Ryszard Krajewski, przewodniczący rady nadzorczej Astro. Jak dodaje, publicystykę można realizować skromniejszymi środkami i nie wymaga ona dodatkowych pracowników, np. reporterów.

Nowa ramówka w News 24

Obecnie zespół News 24 liczy ok. 20 osób. Będzie poszerzany, ale – jak zaznacza Krajewski – wyłącznie o publicystów. Trwają prace nad nową ramówką, ale już na antenie dominują rozmowy z gośćmi.

Czytaj też: Szefowie TV Republika nawoływali do bojkotu Ikei. Ale to reklamodawcy zbojkotowali ich kanał

Stacja nadaje od marca 2022. W związku z zaległościami w opłatach od czerwca 2023 nie jest monitorowana przez Nielsen Media. W pierwszym półroczu miała poniżej 0,01 proc. udziału w grupie ogólnej 4+. W zeszłym roku kanał pożegnał się z wieloma pracownikami. Niektórzy z nich zarzucali stacji niewypłacanie pensji. Część byłych dziennikarzy News 24 pracuje obecnie w TVP Info, m.in. Jacek Zimnik, Bartłomiej Feretycki i Rafał Skórski.

Po trzech kwartałach 2023 firma Astro, która jest też producentem "Familiady", odnotowała 2,27 mln przychodów i 2,5 mln zł straty. W porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku jej przychody wzrosły o 15,2 proc. Koszty zostały ograniczone o 33,4 proc. i sięgnęły 3,26 mln zł. Strata Astro zmniejszyła się o 47,8 proc. – z 4,79 mln zł do 2,5 mln zł.

Czytaj też: W nowym "Press": Czuchnowski o granicach, Kammel trochę miękki, atomowy Polsat i niewesoły Romek

(MNIE, 05.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.