Kanał Metro z przedłużoną na 10 lat koncesją satelitarną, Astro ma zgodę KRRiT na zmianę Wakacje TV w Mój Dom
Stacja Mój Dom zastąpi kanał 13 (screen: Pilot WP)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła na kolejnych 10 lat koncesję satelitarną dla kanału Metro od TVN Warner Bros. Discovery.
Obecna koncesja satelitarna wygaśnie 2 sierpnia 2026 roku. Z kolei pod koniec grudnia Metro zakończy nadawanie na naziemnym ósmym multipleksie, nadawca nie wystąpił bowiem o przedłużenie koncesji naziemnej. Pozostanie za to w ofertach kablowo-satelitarnych. Po opuszczeniu MUX zmieni się jego oferta programowa, nadawca zamierza m.in. zwiększyć udział audycji rozrywkowych z 6 proc. do 25 proc. (w tygodniowym czasie nadawania w godz. 6-23) i zmniejszyć udział filmów fabularnych z 29 proc. do 25 proc.
Nadawcą stacji jest spółka Green Content. Według Nielsen Media we wrześniu kanał miał średnio 0,17 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (rok do roku spadek z 0,2 proc.).
Czytaj też: Polskie media uwierzyły "Bildowi" i zarzuciły Angeli Merkel, że obwiniła Polskę. "Manipulacja"
Z kolei spółka Astro będzie mogła nadawać kablowy kanał Mój Dom. KRRiT zgodziła się na zmianę nazwy stacji Wakacje TV właśnie na Mój Dom. Wakacje TV to projekt, który nigdy nie został uruchomiony (miał powstać we współpracy z Dolce Vita TV). Wakacje TV nadal nadają pod poprzednią nazwą jako stacja 13.
Ryszard Krajewski, przewodniczący rady nadzorczej Astro, wyjaśnia "Presserwisowi", że Mój Dom ruszy za 1-2 miesiące. Programy będą wprowadzane stopniowo. Zobowiązana koncesyjne nadal mają być realizowane, ale zmienią się akcenty programowe, bo oferta ma dotyczyć tematyki wnętrzarskiej. Program będzie produkowany we współpracy z zewnętrzną firmą, ale Krajewski nie ujawnia, z jaką.
Stacja 13 nie jest monitorowana przez Nielsena.
(MNIE, 09.10.2025)










