Astro traci produkcję "Familiady" dla TVP 2. Nowym producentem FremantleMedia
Teleturniej powstaje na podstawie formatu "Family Feud" (screen: Vod.tvp.pl)
FremantleMedia Polska przejmie od Astro produkcję teleturnieju "Familiada" dla TVP 2 – ustalił "Presserwis".
Przez najbliższe tygodnie będą jeszcze nadawane odcinki zrealizowane przez Astro. Odcinki produkowane przez nowego producenta pojawią się w 2025 roku, ale data ich premiery nie została podana.
Karol Strasburger pozostanie prowadzącym
– Fremantle jako właściciel formatu współpracuje na rynkach lokalnych z podmiotami dającymi rękojmię zrealizowania audycji w najwyższej jakości i z zachowaniem standardów etycznych. Nowy sezon "Familiady" będzie produkowany dla TVP przez FremantleMedia Polska. Zadecydowały o tym aspekty biznesowo-prawne analizowane przez Grupę Fremantle – przekazała "Presserwisowi" firma Fremantle.
Czytaj też: Zmniejsza się przewaga TVP Seriale nad Stopklatką w rankingu kanałów serialowo-filmowych
Prowadzącym teleturniej pozostanie Karol Strasburger.
Z Ryszardem Krajewskim, przewodniczącym rady nadzorczej Astro, nie udało nam się skontaktować.
"TVP nie ingeruje w decyzje podmiotów zewnętrznych"
Telewizja Polska przekazała "Presserwisowi", że spółka Astro, dotychczasowy producent "Familiady", jest podwykonawcą Fremantle, czyli właściciela tego formatu. – Decyzje o współpracy ze spółką Astro przy produkcji "Familiady" podejmuje Fremantle Media. Telewizja Polska nie ingeruje w decyzje biznesowe podmiotów zewnętrznych – poinformowało biuro prasowe TVP.
Czytaj też: KIM: 4 proc. gospodarstw domowych z tv naziemną nadal nie wymieniło odbiorników
Teleturniej "Familiada" jest emitowany w TVP 2 od września 1994 roku. Powstaje na podstawie formatu "Family Feud".
Spółka Astro, producent teleturnieju "Familiada" dla Telewizji Polskiej i nadawca m.in. telewizyjnego kanału News 24, w pierwszym półroczu br. miała 1,3 mln zł przychodów ze sprzedaży. W stosunku do pierwszego półrocza 2023 roku przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów były niższe o 29,7 proc. W pierwszym półroczu firma Astro zanotowała stratę netto 314 tys. zł wobec 1,96 mln zł na minusie w pierwszym półroczu 2023 roku.
"Z uwagi na decyzję Telewizji Polskiej o wydłużeniu okresu emisji odcinków powtórkowych »Familiady« o miesiąc maj, okres nagrań nowych odcinków tego teleturnieju przed wakacjami uległ nieoczekiwanemu skróceniu. Miało to bezpośredni wpływ na zmniejszenie osiągniętych przez Emitenta przychodów o kwotę ok. 450 tys. złotych oraz w efekcie wynik finansowy" – podano w sprawozdaniu za pierwsze półrocze.
Czytaj też: Dźwięk zły. Dlaczego nie możemy zrozumieć, co mówią aktorzy w polskich filmach?
(KOZ, MNIE, 17.11.2024)