Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KIM: 4 proc. gospodarstw domowych z tv naziemną nadal nie wymieniło odbiorników

Także MUX 8 naziemnej telewizji cyfrowej ma docelowo przejść na nowy system emisji (fot. Pixabay.com)

4 proc. gospodarstw domowych odbierających wyłącznie telewizję naziemną nadal nie wymieniło starych telewizorów i dekoderów – wynika z danych przekazanych "Presserwisowi" przez Krajowy Instytut Mediów.

To 171 tys. gospodarstw domowych. Pomiar pochodzi z okresu od początku stycznia do końca czerwca 2024 i nie był dotąd publikowany na stronach KIM. Z danych wynika, że gospodarstw domowych gotowych na nowy standard jest 96 proc. (w porównaniu z 95 proc. w fali styczeń-marzec). Z kolei z badania z okresu lipiec-październik 2023 roku wynikało, że przygotowanych było 93 proc. wspomnianych gospodarstw. Pod koniec 2023 na nowy system emisji przeszedł MUX 3 z kanałami TVP.

KIM nie mierzy już gotowości na nowy standard

Obecnie nieprzystosowane do nowego standardu gospodarstwa domowe z oferty ogólnopolskiej mogą oglądać tylko kanały z ósmego multipleksu (to np. Nowa TV, Zoom TV, Republika czy wPolsce24).

Czytaj też: Telewizja Polska uruchomiła studio do realizacji podcastów i wywiadów

– Możemy oczekiwać, że za chwilę – wraz z promocją Black Friday, a potem Świętami – sprzedaż telewizorów wzrośnie. I tym samym wskaźnik odbioru standardu DVB-T2/HEVC (nowy standard – przyp. red.) także – przewiduje KIM.

Obecnie Krajowy Instytut Medów nie mierzy już gotowości na nowy standard. – Co do zasadności wznowienia pomiaru, będziemy podejmować decyzje w najbliższym czasie – informuje biuro prasowe KIM.

Przypomnijmy, że także MUX 8 naziemnej telewizji cyfrowej ma docelowo przejść na nowy system emisji. Zgodził się na to Urząd Komunikacji Elektronicznej, ale zmiana nie nastąpi szybko, bo wymaga jeszcze m.in. modyfikacji koncesji.

Czytaj też: UOKiK nakłada karę 68,5 mln zł na operatora kablowego Vectra za podwyżki abonamentu

(MNIE, 16.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.