Astro z niewielkimi przychodami i stratą. Powodem brak umowy na "Familiadę"

Za produkcję "Familiady" odpowiada teraz FremantleMedia Polska (screen: Tvp.pl)
Bez umowy na produkcję "Familiady" dla TVP 2 przychody spółki Astro mocno spadły.
W pierwszym kwartale br. spółka odnotowała 62 tys. zł przychodów ze sprzedaży wobec 946 tys. zł w pierwszym kwartale 2024.
Czytaj też: Serial historyczny "Królowie" będzie emitowany w TVP 1 tylko do końca maja
Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów zmalały z 489 tys. zł do 148 tys. zł. Wzrosły koszty ogólnego zarządu – o 5,9 proc., do 263 tys. zł.
Spółka Astro miała w pierwszym kwartale 369 tys. zł straty netto wobec 112 tys. zł zysku rok wcześniej.
"Głównym powodem obniżenia poziomu przychodów i w efekcie wygenerowania straty w raportowanym okresie był brak zawarcia kolejnej umowy z Telewizją Polską na produkcję teleturnieju »Familiada«" – podano w sprawozdaniu. Przypomnijmy, że tegoroczne odcinki produkuje FremantleMedia Polska. W marcu podawaliśmy, że Astro chce od TVP 15 mln zł odszkodowania za naruszenia autorskich praw majątkowych do scenografii i oprawy graficznej teleturnieju. Biuro prasowe TVP przekazało, że nadawca uznaje te roszczenia za bezzasadne.
"W marcu 2025 r. Astro S.A. wynajęła studio do filmu fabularnego firmie MTL Maxfilm Sp. z o.o. Ponadto Spółka nadal współpracuje z Ewą Kurzyńską przy paśmie sponsorowanym MedNews w kanale News 24. Z miesiąca na miesiąc przybywa chętnych z branży medycznej do udziału w programie" – podano.
Czytaj też: Średnia widownia programu "Rosół polski" w TVP 2 to 212 tys. osób
Spółka poinformowała też w raporcie, że po długotrwałym postępowaniu uzyskała warunki zabudowy dla planowanej inwestycji o nazwie "Artystyczna Praga". Inwestycja będzie polegała na rozbudowie nieruchomości należącej do Astro, znajdującej się przy ulicy Inżynierskiej 4 w Warszawie. Dodatkowe pięć kondygnacji budynku zostanie przeznaczonych na lokale mieszkalne.
Spółkę Astro kontrolują Ryszard Krajewski i jego rodzina. Spółka ma w portfolio m.in. kanał News 24, który nie jest monitorowany przez Nielsen Media.
Czytaj też: Ponad 1,4 mln widzów oglądało drugi sezon "Zatoki szpiegów" w TVP 1
(MNIE, 24.05.2025)
