"Gazeta Wyborcza" najbardziej opiniotwórczym medium we wrześniu w Polsce. Wysoko "Press"
"Gazeta Wyborcza" była we wrześniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce (fot. arc)
Według Instytutu Monitorowania Mediów "Gazeta Wyborcza" była we wrześniu najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Na jej treści powoływano się prawie 4,2 tys. razy.
Miejsce drugie zajął Onet z wynikiem ponad 4 tys. odniesień w pozostałych tytułach. Podium zamyka "Rzeczpospolita" z 3,9 tys. cytowań. Największy wzrost cytowań zanotował portal Meczyki.pl, który znalazł się na 13. miejscu w Polsce, notując skok o 22 miejsca, a jego treści były cytowane 1175 razy.
Czytaj też: RMN jednak nie omówi "ataków" na pracowników TVP. PiS myśli o zmianach w statutach mediów
Ranking ogólny najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
- Na miejsce lidera w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych awansuje Polsat News z wynikiem prawie 3 tys. odwołań. Na drugim miejscu znalazł się TVN 24 (2,9 tys. cytowań), trzeci był TVP Info (2,2 tys.).
- Wśród stacji radiowych liderem - podobnie jak miesiąc temu - był RMF FM, który cytowano niemal 3,4 tys. razy. Radio Zet z 2,9 tys. cytowań zajęło drugie miejsce, na trzecim znalazł się Program I Polskiego Radia z 757 odniesieniami.
- Wspomniany Onet.pl był oczywiście także najczęściej cytowanym portalem internetowym. Wyprzedził Wp.pl o niemal tysiąc cytowań, Wirtualna Polska była cytowana 3,1 tys. razy, a trzecia Interia 1,4 tys. razy.
Czytaj też: UKE wydał pozwolenia radiowe dla Tok FM. Rozgłośnia nadaje na nowej koncesji
- Wśród tygodników i dwutygodników w pierwszej trójce znalazły się: "Viva!" (577 odwołań), "Do Rzeczy" (455 ) i "Wprost" (351).
- "Press" zajął drugie miejsce w kategorii miesięczników i dwumiesięczników z 138 cytowaniami. Pierwszy we wrześniu był "Forbes" (194 cytowania), a na trzecim miejscu znalazł się "Twój Styl" (cytowany 132 razy).
Czołowa trójka wydawnictw we wrześniu pozostała bez zmian w stosunku do sierpnia. Portale należące do Ringier Axel Springer cytowane były 9,2 tys. razy, do treści Agory odnoszono się 8,9 tys. Z kolei treści mediów Cyfrowego Polsatu cytowano niecałe 6 tys. razy.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 59 641 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych.
Czytaj też: Hakerzy zablokowali stronę Centrum Monitoringu Wolności Prasy. Atak DDoS
(KAP, 03.11.2023)