Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Answear.LAB i media we wspólnej deklaracji mówią "Stop" zawstydzaniu kobiet

Podpisujące się pod deklaracją media nie chcą tolerować m.in. zawstydzania, obraźliwych komentarzy, fałszywych komplementów lub rzekomych żartów (fot. materiały prasowe)

Czołowe polskie media za namową marki Answear.LAB ogłaszają deklarację, w której jednogłośnie mówią "Stop" zawstydzaniu kobiet. Chcą pisać o kobietach tak, by dążyć do równości płci, czyli bez seksizmu oraz obraźliwych i ośmieszających ich osiągnięcia ocen.

"Wzywamy do działań na rzecz zaprzestania zawstydzania kobiet. Rozpowszechnianie wiadomości poniżających kobiety prowadzi do ich uprzedmiotowienia, uciszania, niedoceniania ich umiejętności i opinii, niszczenia ich reputacji, zmusza do dostosowywania się. W końcu sprawia, że czują się bezbronne i wycofują się z życia społecznego" – czytamy we wspólnej deklaracji.

"Wciąż jest za mało dobrych praktyk"

Do #NoShameCoalition już dołączyły: Plotek, Kobieta Gazeta.pl, naTemat, Onet Lifestyle, Wysokie Obcasy, Noizz.pl, Ofeminin.pl, AszDziennik, MamaDu.pl, So Magazyn (WP), Plejada.pl, Zwierciadło. Koalicja jest otwarta dla wszystkich sojuszników sprawy.

Czytaj też: DDB agencją roku, McDonald's reklamodawcą. KTR 2023 wręczone

Jak tłumaczy Agnieszka Pruchnik, brand dyrektorka Answear.LAB, zawstydzać można na wiele sposobów, ale wygląd jest zdecydowanie jednym z najłatwiejszych celów. Dlatego to właśnie ze świata mody powinny dochodzić zdecydowane sygnały potępiające jakiekolwiek przejawy women shamingu.

– Zgodziliśmy się wszyscy, że wciąż jest za mało dobrych praktyk i chcemy nadal inspirować do pisania i mówienia o kobietach tak, by dążyć do równości płci – mówi Agnieszka Pruchnik. – Zawstydzanie kobiet, obraźliwe komentarze, podważanie życiowych wyborów czy osiągnięć prowadzi do uciszania, niedoceniania ich umiejętności w wielu obszarach życia społecznego. Marnujemy w ten sposób ważny społecznie potencjał kobiet. I to w czasach, kiedy świat ma wobec nich wiele oczekiwań. Na przykład, że będą liderkami potrzebnych i ważnych zmian – takie głosy coraz mocniej słychać również w Polsce. Obarcza się kobiety odpowiedzialnością, ale jednocześnie podcina skrzydła i sprawia, że się wycofują. Dlatego właśnie women shaming zasługuje naszym zdaniem na największą krytykę – podkreśla brand dyrektorka Answear.LAB.

Akcję wspierają znane Polki

Podpisujące się pod deklaracją media nie chcą tolerować zawstydzania, obraźliwych komentarzy, fałszywych komplementów lub rzekomych żartów, wykorzystywanych do poniżenia i ośmieszenia celu.

Czytaj też: Ruszyła nowa edycja programu #YouthEmpowered Coca-Coli. Wspieranie młodych

Dlatego zadeklarowały, że nie będą w ten sposób komentować m.in. wyglądu kobiet, ich życiowych wyborów (dotyczących pracy, związków, macierzyństwa etc.) oraz zainteresowań czy wypominać wieku – zwłaszcza podkreślać go w tytułach i konfrontować z wyglądem.

Akcję wspiera feministyczna rysowniczka Lainey Molnar oraz znane Polki, m.in. Małgorzata Szumowska, Lidia Popiel, Ewa Gawryluk, które w swoich mediach społecznościowych na znak protestu przeczytają zawstydzające nagłówki i komentarze, jakie znalazły na swój temat w mediach i social mediach.

Czytaj też: Pod koniec listopada odbędzie się 10. edycja konferencji Imagination Day

(AMS, 17.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.