Po naszym tekście. Wawel i GPD doszły do porozumienia w sprawie wynagrodzenia dla agencji
Po nagłośnieniu sprawy przez "Presserwis" i interwencji SKM SAR firma Wawel zgodziła się na zapłacenie GPD wynagrodzenia za przygotowane finalne projekty (fot. Pexels com)
Po nagłośnieniu sprawy przez "Presserwis" i interwencji SKM SAR - agencja GPD i firma Wawel, producent słodyczy, doszły do polubownego rozwiązania w kwestii wynagrodzenia dla agencji.
Wawel, który od początku marca wybierał w przetargu agencję reklamową, w finale postępowania zrezygnował z wyboru agencji. Planowano wybór agencji reklamowej odpowiedzialnej za opracowanie nowej platformy komunikacyjnej dla całej marki Wawel. Do firm zaproszonych do postępowania na początku marca dołączyły kolejne, zaproszone na początku kwietnia.
Czytaj też: Apolityczni prezenterzy "Wiadomości" zarabiają od 42 do 50 tys. zł miesięcznie
Jak ustalił "Presserwis", GPD prowadząca z Wawelem finalne negocjacje, została poinformowana, że firma rezygnuje z zakupu zaproponowanych przez agencję koncepcji, bo sytuacja na rynku wymusiła zmiany w stosunku do wcześniejszych planów marketingowych. W praktyce oznaczało to, że kilkuetapowy przetarg został zakończony bez rozstrzygnięcia i wyłonienia zwycięzcy. Część agencji biorących udział w przetargu nie otrzymała od firmy Wawel żadnej informacji. Firma nie zwraca agencjom kosztów udziału w przetargu.
Po opublikowaniu w "Presserwisie" informacji na temat tego przetargu, do działania przystąpiło Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które zwróciło się do firmy Wawel z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. W efekcie GPD i Wawel doszły do polubownego rozwiązania. Jednak o jego szczegółach GPD, choć potwierdziła, że doszło do ugody, nie chce informować. Wawel nie odpowiedział na pytania "Presserwisu".
- Jako Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od lat wspieramy dobre praktyki przetargowe, które służą zarówno marketerom, jak i agencjom. Wierzymy, że zasady opisane na stronie Skutecznyprzetarg.pl pomagają w znalezieniu i wypracowaniu korzystnego partnerstwa w takiej relacji. Cieszy nas fakt, że agencje mogą liczyć na wsparcie niezależnych dziennikarzy branżowych oraz SAR w sytuacjach wymagających dialogu pomiędzy stronami naszego rynku - powiedział Marcin Gaworski, CEO 180heartbeats + Jung v. Matt, prezes SAR.
Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że Wawel zgodził się na zapłacenie GPD wynagrodzenia za przygotowane i finalne projekty, które były efektem długotrwałego przetargu, a do rozmów doszło po tym, jak "Presserwis" sprawę nagłośnił i SAR zainterweniował. Nie wiadomo, czy projekty te zostaną zrealizowane, ale GPD podkreśla, że oznacza to koniec współpracy agencji z firmą Wawel. Agencja nie realizuje dla Wawelu żadnych zleceń.
(AMS, 06.10.2023)