Cropp wycofuje się z promocji żartującej z papieża. "Zbieżność przypadkowa"
Promocja została uruchomiona 6 czerwca (screen: Cropp.pl)
Marka odzieżowa Cropp, która należy do LPP, podjęła decyzją o zmianie zasad promocji Yellow30, która żartowała ze śmierci papieża. Firma twierdzi, że nawiązanie do godziny śmierci Jana Pawła II nie było zamierzone.
Promocja, która pojawiła się na stronie marki Cropp, informowała, że 2137 klientów może liczyć na zniżkę 30 proc. przy zakupach powyżej 99 zł. Wystarczyło użyć przy płatności kodu "YELLOW30". Jak zauważyli internauci, zwrot 2137 w internetowych na ogół potyczkach jest używany przez osoby kpiące z papieża, który zmarł o godzinie 21.37. Natomiast kolor żółty (przez internautów często pisany "rzułty") nawiązuje do flagi Watykanu.
Czytaj też: TVP zakończyła emisję religijnego "Rodzinnego ekspresu". Prowadził go Rafał Patyra
Internauci szybko zauważyli nawiązanie do zmarłego Jana Pawła II i zaatakowali Cropp za nieodpowiednią promocję. W reakcji na zarzuty marka zmieniła liczbę nagradzanych osób z 2137 do 2000. Biuro prasowe LPP wysłało "Presserwisowi" informację, w której podkreśliło, że "zbieżność liczby osób uprawnionych do skorzystania z tej promocji z akcentami papieskimi jest przypadkowa". Nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi, czy za promocję odpowiada wewnętrzny dział marketingu spółki, czy zewnętrzna firma.
(KAP, 12.06.2023)