Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 22, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W polskim show-biznesie temat ekologii niemal nie istnieje. Badanie EssenceMediacom

– Zaangażowanie w kwestie środowiska i klimatu to rzadka cecha w świecie celebryckim – mówi Agata Chojnowska-Postek, senior research specialist z EssenceMediacom (fot. Pixabay.com)

Według badania Ifnfluence Power Index realizowanego przez EssenceMediacom tematyka ekologii to obszar, o którym celebryci i influencerzy mówią niechętnie.

W zestawieniu przygotowanym przez agencję najwyższe miejsce zajęła Martyna Wojciechowska. Relatywnie wysokie wyniki w tematyce ekologii uzyskały: dziennikarka Maja Popielarska, podróżniczka Beata Pawlikowska, działające społecznie aktorka Maja Ostaszewska i modelka Anja Rubik oraz osobowość telewizyjna Joanna Krupa. W zestawieniu zdecydowanie dominują kobiety.

Rzadka cecha w świecie celebryckim

Twórcy badania zwracają uwagę, że w zestawianiu brakuje natomiast przedstawicieli pokolenia Z. Wśród twórców rozpoznawanych przez węższą grupę badanych zaangażowaniem w ekologię wyróżniają się takie osoby, jak prowadzący kanał internetowy KiKŚ Łukasz Bok czy popularyzatorka wiedzy Kasia Gandor.

Czytaj też: World Press Photo 2023. Wybrano wstrząsające zdjęcie roku

W corocznym badaniu Influence Power Index realizowanym przez EssenceMediacom mierzona jest świadomość i postrzeganie ponad 700 znanych w Polsce osób. Jednym z mierzonych obszarów jest ocena dbałości o kwestie ekologii i klimatu.

Press

Wykres pozoimu rozpoznawalności influencerów oraz ich wyniki dla stwierdzenia „Ważne są dla niej/niego kwestie ekologii i klimatu” (fot. materiały prasowe)

– Zaangażowanie w kwestie środowiska i klimatu to rzadka cecha w świecie celebryckim. Sfera związana z wartościami, w tym szczególnie z ekologią, nadal stanowi niezagospodarowany obszar – zwraca uwagę Agata Chojnowska-Postek, senior research specialist z EssenceMediacom.

Warto przypomnieć, że Martyna Wojciechowska kilka lat temu współpracowała z marką Żywiec Zdrój, twierdząc, że "Plastik nie jest taki zły". Przy okazji tamtej kampanii Wojciechowskiej zarzucono powielanie nieprawdziwych informacji. Przedstawiciele Stowarzyszenia Friends of Glass komentowali, że szanują dotychczasową pracę podróżniczki, ale "nie wierzą w to, co czytają, nawet wiedząc, że to wpis sponsorowany".

Czytaj też: Świrski wszczyna postępowanie, a do KRRiT wpływają skargi na "Kropkę nad i" z udziałem prof. Engelking

(KAP, 22.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.