Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Plany Telewizji Polskiej dotyczące "Rodzinki.pl"  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 22, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po wizycie Zaslava: TVN SA w rodzinie Warner Bros. Discovery to stabilny biznes

Warner Bros. Discovery dwa miesiące temu opublikował raport za czwarty kwartał – firma będąca w fazie restrukturyzacji poinformowała wtedy o stratach na poziomie 2,1 miliarda dolarów. Na ilustracji najważniejsze brandy giganta medialnego

W przechodzącej gruntowną restrukturyzację Warner Bros. Discovery – giganta, który powstał w kwietniu 2022 roku w wyniku wycenianej na 43 mld dol. fuzji Warner Media i Discovery – spółka TVN SA jest stabilnym biznesem.

Z ostatniego skonsolidowanego sprawozdania finansowego zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że grupa kapitałowa TVN SA w 2021 roku wypracowała 551 mln zł zysku netto przy 2,09 mld zł przychodów ze sprzedaży. TVN SA na wypłatę dywidendy Grupie Discovery – ówczesnemu właścicielowi TVN, jeszcze przed fuzją z Warner Bros – przeznaczyła wtedy łącznie 1,3 mld zł. Przychody grupy w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 11,8 proc.

Czytaj też: Wobec ataków na TVN wizyta Davida Zaslava w Polsce to ważny gest wsparcia

Wpływy związane z reklamami wyniosły łącznie 1,62 mld zł i były o 10,7 proc. wyższe niż w 2020 roku. Z reklam grupa uzyskała 1,42 mld zł przychodów (wzrost o 9,7 proc.), a ze sponsoringu – 203,1 mln zł (wzrost o 18,1 proc.). Z kolei przychody abonamentowe, czyli od operatorów płatnej telewizji i z subskrypcji VoD, urosły o 25,3 proc. – do 358,4 mln zł.

Grupa poniosła 1,76 mld zł kosztów działalności operacyjnej – to jest wzrost rok do roku o 29,4 proc.

Najwięcej – 639,4 mln zł (wzrost o 27,9 proc.) – przeznaczono na amortyzację i utratę wartości kapitalizowanych kosztów produkcji własnej, koprodukcji i koprodukcji filmowej. Wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników pochłonęły 307,8 mln zł (wzrost o 38,9 proc.). Koszty marketingu i badań wzrosły o 89,8 proc. – do 189,5 mln zł.

Czytaj też: Świrski wszczyna postępowanie, a do KRRiT wpływają skargi na "Kropkę nad i" z udziałem prof. Engelking

Wpływy od Grupy Discovery (głównie ze sprzedaży praw programowych i z tytułu świadczenia usług wsparcia, technicznych i marketingowych) wyniosły 63,6 mln zł (spadek o 16,5 proc.), od jednostek powiązanych z Discovery – 30,7 mln zł (wzrost o 0,2 proc.). Z kolei przychody od Canal+ (głównie przychody abonamentowe i ze sprzedaży praw programowych oraz z tytułu usług technicznych i marketingowych) spadły o 10,7 proc. – do 38,1 mln zł.

Zysk netto grupy kapitałowej TVN wzrósł rok do roku o 13,1 proc. – z 487 mln zł w 2020 roku do 551 mln zł w 2021 roku.

Sama spółka TVN SA zanotowała w 2021 roku 1,77 mld zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 11 proc.) i 308,3 mln zł zysku netto (wzrost o 1,7 proc.).

Decyzją walnego zgromadzenia na wypłatę dywidendy przeznaczone zostały wtedy: w całości zysk wypracowany w 2021 roku oraz 991,7 mln zł z kapitału rezerwowego spółki. Łącznie do Grupy Discovery trafiło 1,3 mld zł. Dywidenda została wypłacona 21 września 2022 roku.

Czytaj też: W majowym cenniku reklamowym TVN najdroższe są "Fakty"

Zatrudnienie w grupie kapitałowej TVN wzrosło z 1639 do 2267 pracowników, a w samej spółce TVN – z 1348 do 1993 pracowników.

Sytuacja na polskim rynku telewizyjnym jest dla kanałów TVN korzystna. W 2022 roku w grupie komercyjnej (wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia) TVN Warner Bros. Discovery utrzymał pozycję lidera, mimo spadku udziału z 25,66 proc. do 24,82 proc. Udział Grupy Polsat także spadł z 24,33 proc. do 22,09 proc., wyniki poprawiła zaś Telewizja Polska, uzyskując wzrost z 19,35 proc. do 19,47 proc.

W grupie ogólnej, gdzie wygrywa TVP, TVN Warner Bros. Discovery jest na drugim miejscu – awansował, wyprzedzając Grupę Polsat. Udział kanałów TVN Warner Bros. Discovery wzrósł z 22,96 proc. w 2021 roku do 23,01 proc. w 2022 roku. Z kolei Grupa Polsat zanotowała tu spadek z 23,47 proc. do 22,41 proc. Wszystkie dane pochodzą z Nielsen Media i uwzględniają również oglądanie programu tego samego dnia, ale nie w czasie emisji (VOSDAL, czyli viewing on same day as live).

Czytaj też: Zespół „NIE” pisze do zachodnich redakcji o notorycznym łamaniu wolności słowa w Polsce

(KOZ, 22.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.