Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 19, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat prowadzi w prime time. TVN ze spadkiem udziału w rynku. Dane Nielsena

W prime time Polsat w grupie ogólnej miał 7,73 proc. udziału, a w grupie komercyjnej - 8,38 proc. (fot. Pexels.com)

W prime time (godz. 18-23) najchętniej oglądaną telewizją jest Polsat. Spadek udziału w rynku zanotował TVN.

Z danych Nielsen Media za okres 1 marca-13 kwietnia – uwzględniających widownię poza domem (OOH) – wynika, że w grupie ogólnej w prime time prowadził Polsat, który miał 7,73 proc. udziału w rynku (wzrost z 7,2 proc. w tych samych dniach rok wcześniej).

"Ogromny spadek udziałów TVN"

TVP 1 uzyskał 7,61 proc. (wzrost z 7,43 proc.), a TVP 2 – 7,14 proc. (spadek z 8,1 proc.). Udział TVN zmniejszył się z 8,91 proc. do 7,31 proc.

Czytaj też: Teleturniej "The Floor" trafi do prime time TVN. Premiera 20 maja

W grupie komercyjnej 16-59 Polsat prowadził z 8,38 proc. udziału wobec 7,79 proc. rok wcześniej. TVN zanotował 8,14 proc., co oznacza spadek z 9,84 proc. rok wcześniej. Udział TVP 2 wyniósł 5,6 proc. (spadek 5,96 proc.), a TVP 1 – 5,17 proc. (spadek z 5,48 proc.).

– To co się pierwsze rzuca w oczy, to ogromny spadek udziałów TVN, a jednocześnie wzrost Polsatu – komentuje Bartosz Zientek, prezes agencji Media Context. – To jednak nie Polsat jest głównym beneficjentem tych spadków, bo najwięcej w tym czasie zyskała Republika, a na drugim miejscu pod względem wzrostów jest TV Puls – wskazuje Zientek.

Puls największym wygranym?

Udział Republiki w prime time w grupie ogólnej wzrósł z 2,72 proc. do 5,78 proc., a w grupie 16-59 – z 1,59 proc. do 3,1 proc. Z kolei TV Puls poprawił wynik z 3,58 proc. do 4,1 proc. w 4+ oraz z 4,26 proc. do 4,97 proc. w 16-59.

Czytaj też: wPolsce24: TVP wyłączyła w swoich siedzibach nas i Republikę. TVP zaprzecza

– Oczywiście wzrost Republiki jest też napędzany nadchodzącymi wyborami, jednak Polsatowi udało się na wiosnę przyciągnąć większą rzeszę widzów mimo tego wyborczego zamieszania – analizuje Bartosz Zientek.

– Największym wygranym chyba jednak może okazać się Puls, który zyskuje więcej w grupie komercyjnej niż szerokiej, co automatycznie powinno przełożyć się na lepsze wyniki finansowe stacji. Jednocześnie Puls stał się piątą najsilniejszą stacją w tym okresie, z niedużą stratą do anten TVP – dodaje prezes agencji Media Context.

Czytaj też: Fotoreporter chce od Republiki 6 tys. zł za zdjęcie wykorzystane bez jego zgody

(KOZ, 19.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.