Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 03, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Senat chce skuteczniejszej walki z dezinformacją. W tle kampania i wybory

Polska nie radzi sobie w walce z dezinformacją - uważają senatorowie (fot. PAR)

Polska jest mocno opóźniona w walce z dezinformacją, a zaniedbania przyczyniły się do zaostrzenia debaty publicznej – stwierdzili w uchwale senatorowie z trzech komisji: kultury i środków przekazu, praw człowieka, praworządności i petycji oraz spraw zagranicznych i Unii Europejskiej. Uchwałę wydano w trakcie ich wspólnego posiedzenia.

W uchwale czytamy, że dezinformacja negatywnie wpływa na bezpieczeństwo obywateli, a by przeciwdziałać temu zagrożeniu dla demokratycznego państwa i jego instytucji, potrzebne są systemowe rozwiązania wspierające społeczeństwo obywatelskie oraz zaangażowanie ośrodków państwowych.

Czytaj też: Byli pracownicy News 24 zarzucają stacji niewypłacanie pensji. "Dziennikarze głodują"

W uchwale napisano również, że Polska jako państwo jest mocno opóźniona w walce z dezinformacją, wykorzystywaną m.in. przez Rosję do ingerencji w nasze wewnętrzne sprawy, a także przez podmioty wewnętrzne – do manipulowania polskim społeczeństwem dla celów wyborczych. "Zaniedbania w tym zakresie przyczyniły się do zaostrzenia debaty publicznej, postępującej degradacji instytucji publicznych oraz polaryzacji społeczeństwa. Taka sytuacja stwarza również zagrożenie dla bezpieczeństwa kraju" – napisali senatorowie.

Uchwała nie została jeszcze opublikowana na stronach Senatu RP, ale cały tekst przedstawili w piątek niektórzy senatorowie.

– Nasza niepodległość cyfrowa jest skrajnie zagrożona, bo Polska ma przestarzały system, który nie chroni przed manipulacjami zewnętrznymi – zwracała uwagę w czasie debaty prof. Irena Lipowicz z Uniwersytetu Stefana Kardynała Wyszyńskiego.

Czytaj też: Z internetu zniknęły serwisy Motor-Presse Polska. "Musieliśmy zgasić światło"

Wśród sposobów walki z dezinformacją senatorowie wskazali pilne wdrożenie rozporządzenia Unii Europejskiej o usługach cyfrowych, w tym powołanie koordynatora do spraw usług cyfrowych w konsultacji ze środowiskami obywatelskimi i parlamentarnymi, zwiększenie kompetencji kontrolnych Państwowej Komisji Wyborczej, szczególnie w zakresie kontroli finansowania kampanii wyborczych oraz reklam politycznych w internecie, a także powołanie zespołów eksperckich przez Sejm i Senat w celu monitorowania przebiegu kampanii wyborczej pod kątem zagrożeń dezinformacją.

Połączone komisje zasugerowały również zaproszenie do Polski w okresie kampanii wyborczej misji obserwacyjnych Unii Europejskiej i Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie.

Czytaj też: Dziennikarz ścigany za zadawanie pytań. Watchdog Polska zapowiada kasację od wyroku WSA

(PAR, 03.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.