REM odpowiada ws. "Gazety Lekarskiej", która odmówiła publikacji reklamy
Wydawcą „Gazety Lekarskiej” jest Naczelna Rada Lekarska (screen: papier.gazetalekarska.pl)
Rada Etyki Mediów stanęła w obronie "Gazety Lekarskiej", która odmówiła publikacji płatnej reklamy, co zamawiający – i skarżący do REM – uznał za naruszenie zasad dziennikarskiej etyki zawodowej.
Chodzi o publikację reklamy książki napisanej przez dr. Witolda Pokojskiego pt. „Internetowe serwisy lekarskie – studium patologii”. Po otrzymaniu odmowy Pokojski oskarżył o złamanie zasady etyki dziennikarskiej redaktorkę naczelną "Gazety Lekarskiej" Martę Jakubiak i ośmiu członków rady programowej czasopisma. Kierownictwo redakcji nie ujawnia, jakie były powody odmowy przyjęcia tego zlecenia reklamowego.
Czytaj też: Radio Tok FM już bez Piotra Najsztuba. Jedno zdanie o Morawieckim i Tusku za dużo
Tymczasem Rada Etyki Mediów w odpowiedzi na skierowaną przez dr. Pokojskiego skargę przypomniała, że odmowa publikacji reklamy „nie stanowi naruszenia zasad etyki dziennikarskiej, bo decyzja w tej kwestii nie należy do dziennikarzy”. „Naruszenie którejkolwiek z zasad zapisanych w Karcie Etycznej Mediów nastąpić może tylko w publikacji dziennikarskiej (artykule prasowym, audycji radiowej, programie telewizyjnym itd.). Dokonać naruszenia może wyłącznie dziennikarz, autor publikacji” – czytamy w oświadczeniu REM.
Przedstawiciele Rady Etyki Mediów przypominają również, że zleceniobiorca ma prawo do odmowy realizacji usługi – bez podawania uzasadnienia. Wydawcą „Gazety Lekarskiej” jest Naczelna Rada Lekarska. Nakład trafiającego do środowiska lekarskiego biuletynu wynosi 177 tys. egz.
Czytaj też: Nowy "Press": Lachowski o swojej pierwszej wojnie, a także Gugała, Burzyńska, Klarenbach i ekipa Zełenskiego
(MZD, 06.09.2022)