Prezes UOKiK ma wątpliwości wobec tarczy antyinflacyjnej Biedronki
Akcja promocyjna „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” trwała od 12 kwietnia do 30 czerwca (fot. materiały prasowe)
Przekazy reklamowe dotyczące akcji promocyjnej „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” według prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów mogły wprowadzać konsumentów w błąd.
Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zobowiązał się w okresie od 12 kwietnia do końca czerwca do utrzymania stałej ceny regularnej 150 najczęściej kupowanych produktów.
Prezes UOKiK: "Wprowadzanie konsumentów w błąd"
Reklamując akcję, sieć zapewniała, że jeśli klienci znajdą wymienione produkty w korzystniejszych cenach w innych sklepach, to Biedronka zwróci im różnicę.
Czytaj też: O. Ludwik Wiśniewski w liście do Jarosława Kaczyńskiego: TVP zatruwa duszę narodu
"Zweryfikowaliśmy jak klientom przedstawiane były benefity wynikające z promocji oraz zasady uczestnictwa i doszliśmy do wniosku, że przekazy reklamowe mogły wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie warunków promocji, co związane jest ze skomplikowanym jej charakterem i w rezultacie z uciążliwością skorzystania z niej przez klientów sieci. Dlatego postawiłem trzy zarzuty spółce Jeronimo Martins Polska" – poinformował wczoraj Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Jeden z zarzutów dotyczy braku dostępności regulaminu promocji w sklepach Biedronki. Oprócz tego, aby skorzystać ze zwrotu różnicy w cenach produktów, klient musiał wykonać szereg czynności, co ostatecznie "mogło uczynić skorzystanie z akcji promocyjnej nieopłacalnym". Ponadto bazując na przekazach reklamowych, klienci sieci mogli spodziewać się otrzymania zwrotu różnicy cen w formie pieniężnej do dowolnego wykorzystania, tymczasem zgodnie z regulaminem należał im się wyłącznie e-kod do wykorzystania tylko w sklepach sieci i w terminie siedmiu dni od jego otrzymania.
Ogólnopolska akcja promocyjna „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” trwała od 12 kwietnia do 30 czerwca. Postępowanie w tej sprawie prezes UOKiK wszczął 26 kwietnia.
Czytaj też: TVP nie zamierza ujawnić badań oglądalności, którymi chwalił się Jacek Kurski
(AMS, 19.08.2022)