Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 22, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MediaHub Poland: 54 proc. konsumentów skanuje QR kody, by dowiedzieć się więcej o produkcie

Do regularnego używania QR kodów przyznaje się 61 proc. Polaków (fot. Pexels.com)

Polacy coraz powszechniej używają kodów QR – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie MediaHub Poland przez Instytut Badań Pollster. Do regularnego używania QR kodów przyznaje się 61 proc. badanych, a aż 54 proc. konsumentów skanuje je na opakowaniach produktów, by dowiedzieć się więcej.

Polacy coraz powszechniej używają kodów QR, zarówno aktywnie skanując je swoimi telefonami, jak i używając ich biernie (np. etykieta z kodem QR). Najczęściej skanują kody za pomocą aparatu w telefonie – 59 proc. lub za pomocą służących do tego aplikacji – 51 proc. W ciągu ostatnich dwóch lat, czyli w trakcie trwania pandemii: 26 proc. badanych znacząco zwiększyło wykorzystywanie kodów, 38 proc. zrobiło to w nieznacznym stopniu, a 33 proc. używa ich tak jak wcześniej.

Czytaj też: Tiktokerzy włączyli się do kampanii Tymbarku

Skanujemy QR kody z wielu powodów, ale najczęściej chcemy się czegoś więcej dowiedzieć o produkcie czy usłudze – twierdzi tak 55 proc. badanych. Jednocześnie 51 proc. czuje się do tego zmuszonych, bo umożliwia to korzystanie z wielu usług. Najczęściej wskazywano usługi kurierskie (70 proc.), cyfrowe dokumenty (46 proc.), bilety na koncerty i wydarzenia (36 proc.). Aż 54 proc. konsumentów skanuje kody na opakowaniach produktów. Z kolei 28 proc. skanuje kody, przebywając w obiektach turystycznych, chcąc się czegoś więcej dowiedzieć.

Rafał Lampasiak, strategy director w MullenLowe Group, przewiduje, że popularność QR kodów będzie nadal rosła i wielu reklamodawców chętniej będzie sięgać po to rozwiązanie. "Konsumenci nie rozdzielają już swojego świata na online i offline" – wyjaśnia Lampasiak. – "Chcą korzystać z zalet jednego i drugiego jednocześnie, gdziekolwiek są i cokolwiek robią. A QR kod to nic innego jak łatwy i praktyczny sposób na połączenie tych światów".

Czytaj też: Grupa Filmowa Darwin i Astrofaza współpracują z Video Brothers

Polacy nie boją się ich skanować – 82 proc. użytkowników nie zdarzyło się jeszcze zeskanować kodu prowadzącego do nielegalnych linków i generalnie uważają kody za bezpieczne. Skłonni są skanować kody w restauracji (49 proc.), przy bankomacie (29 proc.) na osiedlu na tablicach ogłoszeniowych (31 proc.).

Badanie przeprowadzono w maju tego roku na próbie ogólnopolskiej 18+ (n=1006): kobiety (52 proc.) i mężczyźni (48 proc.), mieszkańcy miast (60 proc.) i wsi (40 proc.), wykształcenie podstawowe/zasadnicze (11 proc.), średnie (45 proc.), wyższe (44 proc.).

Czytaj też: Pomagam.pl kampanią odpowiada na kampanię Fundacji "Nasze Dzieci"

(AMS, 22.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.