"Polityka" na czele tygodników opinii w pierwszym kwartale. Sprzedawała też najwięcej e-wydań
"Polityka" sprzedawała średnio 91 844 egz. w pierwszym kwartale (fot. materiały prasowe)
"Polityka" była najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w pierwszym kwartale 2022 roku.
Średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) wyniosła 91 844 egz. (dla wszystkich tytułów według nowego wskaźnika: sprzedaż wydania), z czego 67 793 stanowiły wydania drukowane, a 24 050 – e-wydania. Dodatkowo tygodnik sprzedał 1143 subskrypcji cyfrowych (dane dotyczące subskrypcji cyfrowych wykazywane są jedynie dla "Polityki" i "Tygodnika Powszechnego").
Czytaj też: „Polityka” zapłaci artyście za naruszenie jego praw autorskich na okładce
"Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał średnio 65 885 egz., w tym 55 995 egz. drukowanych i 9891 e-wydań.
Tygodnik "Sieci" (Fratria) miał średnio 32 081 sprzedanych egzemplarzy (27 179 wydań drukowanych i 4903 e-wydań). Jego przewaga nad "Tygodnikiem do Rzeczy" (Orle Pióro) wynosiła jedynie 425 egz. "Tygodnik do Rzeczy" rozchodził się średnio w 31 656 egz. (24 705 to były wydania drukowane, a 6951 e-wydania).
Średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" (Tygodnik Powszechny) wyniosła 23 314 egz. (21 546 wydań drukowanych i 1768 e-wydań). Dodatkowo "Tygodnik Powszechny" sprzedał 1043 subskrypcji cyfrowych.
Czytaj też: Wyrok skazujący Ewę Siedlecką na grzywnę uchylony przez sąd okręgowy
"Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) sprzedawała się w 19 831 egz. (18 253 wydań drukowanych i 1578 e-wydań), a "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) – 13 052 egz.
Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 82 474 egz. (82 243 wydań drukowanych i 231 e-wydań), a tygodnika z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) – 173 461 egz.
Wskaźnik sprzedaż wydania stanowi zsumowane dane dla wskaźników: sprzedaż wydania drukowanego i sprzedaż e-wydania. Od początku 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem, dlatego danych za pierwszy kwartał 2022 roku nie można porównać z analogicznym okresem rok wcześniej.
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.
Czytaj też: Jak dużo zarobiły media na kampanii Polskiego Ładu? TVP prawie 2 mln złotych
(KOZ, 30.05.2022)