Jak dużo zarobiły media na kampanii Polskiego Ładu? TVP prawie 2 mln złotych
Produkcja i emisja spotów w telewizji i radiu pochłonęła 5,9 mln zł (screen YouTube.com/Kancelaria Premiera)
Ministerstwo Finansów na kampanię informującą o Polskim Ładzie wydało 10,3 mln zł – więcej w mediach komercyjnych niż państwowych.
Minister finansów Magdalena Rzeczkowska dane na ten temat udostępniła w odpowiedzi na interpelacje posłów Platformy Obywatelskiej oraz Konfederacji.
Polski Ład: 1,8 mln złotych dla TVP
Z 10,3 mln zł przeznaczonych na kampanię produkcja i emisja spotów w telewizji i radiu pochłonęła 5,9 mln zł, ulotki – 3,7 mln zł, a działania na nośnikach reklamy zewnętrznej – 150 tys. zł.
Czytaj też: System rządowych akredytacji raczej służy dziennikarzom, ale jest wątpliwy prawnie
Spośród mediów najwięcej wydano w komercyjnych stacjach radiowych i telewizyjnych (3,6 mln zł). Telewizja Polska otrzymała 1,8 mln zł, a publiczne radio – 160 tys. zł. Z kolei kampania w internecie kosztowała 144 tys. zł.
Jak przekazano w odpowiedziach na interpelacje, koszty kampanii Ministerstwa Finansów zostały poniesione ze środków budżetu państwa.
Czytaj też: Kto może zostać następcą Tomasza Lisa w "Newsweek Polska", a kto nie powinien?
(KOZ, 30.05.2022)