Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  Romaszewska o szczegółach doniesienia TVP do prokuratury  |  Operatorzy telewizyjni przeciwko tantiemom  |  Oglądalność "Sportu" i "Pogody" przed "Faktami" w TVN  |  Nowy dyrektor agencji muzycznej Polskiego Radia  |  "Pismo" zaprezentuje nowy format  |  Wydawca "Wprost" zwiększył przychody  |  Wyniki finansowe Kina Świat w 2023 roku  |  Odejście z Meloradia  |  Zmiana w "Tańcu z gwiazdami" w Polsacie  |  PTWP zapowiada dziewięć eventów  |  Nadawca TV Okazje wyszedł na plus  |  "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" w naziemnym TTV  |  Sieć Badawcza Łukasiewicz  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Leo Burnett Warszawa  |  Oracle zapłaci za naruszenia prywatności  |  Viaplay chce zapobiegać dzieleniu kont  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  Romaszewska o szczegółach doniesienia TVP do prokuratury  |  Operatorzy telewizyjni przeciwko tantiemom  |  Oglądalność "Sportu" i "Pogody" przed "Faktami" w TVN  |  Nowy dyrektor agencji muzycznej Polskiego Radia  |  "Pismo" zaprezentuje nowy format  |  Wydawca "Wprost" zwiększył przychody  |  Wyniki finansowe Kina Świat w 2023 roku  |  Odejście z Meloradia  |  Zmiana w "Tańcu z gwiazdami" w Polsacie  |  PTWP zapowiada dziewięć eventów  |  Nadawca TV Okazje wyszedł na plus  |  "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" w naziemnym TTV  |  Sieć Badawcza Łukasiewicz  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Leo Burnett Warszawa  |  Oracle zapłaci za naruszenia prywatności  |  Viaplay chce zapobiegać dzieleniu kont  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  Romaszewska o szczegółach doniesienia TVP do prokuratury  |  Operatorzy telewizyjni przeciwko tantiemom  |  Oglądalność "Sportu" i "Pogody" przed "Faktami" w TVN  |  Nowy dyrektor agencji muzycznej Polskiego Radia  |  "Pismo" zaprezentuje nowy format  |  Wydawca "Wprost" zwiększył przychody  |  Wyniki finansowe Kina Świat w 2023 roku  |  Odejście z Meloradia  |  Zmiana w "Tańcu z gwiazdami" w Polsacie  |  PTWP zapowiada dziewięć eventów  |  Nadawca TV Okazje wyszedł na plus  |  "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" w naziemnym TTV  |  Sieć Badawcza Łukasiewicz  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Leo Burnett Warszawa  |  Oracle zapłaci za naruszenia prywatności  |  Viaplay chce zapobiegać dzieleniu kont  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W branży reklamowej kobiety zarabiają o 18 proc. mniej od mężczyzn

W przypadku ponad 60 proc. stanowisk z 62 badanych agencji średnie wynagrodzenie w ostatnim roku wzrosło o 4 proc. (fot. Pixabay)

Wskaźnik Gender Pay Gap w sektorze komunikacji marketingowej wynosi 18 proc. Oznacza to, że średnio kobiety zarabiają o 18 proc. mniej od kolegów z branży. Średnio wynagrodzenia w sektorze wzrosły o 4 proc. w stosunku do wyników badania opublikowanych w 2021.

Badanie wynagrodzeń w komunikacji marketingowej prowadzone jest od 1999 roku. Tegoroczne objęło 62 agencji należących do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Czytaj też: "Zasiedziałem się". O Pawle Tyszkiewiczu, który od 20 lat zarządza SAR

W przypadku ponad 60 proc. stanowisk średnie wynagrodzenie wzrosło w ostatnim roku, jednocześnie firmy wróciły do wypłacania premii, po tym, jak część z agencji zamroziła lub ograniczyła je w trakcie pierwszego roku pandemii.

Według wskaźnika Gender Pay Gap, który przedstawia procentową różnicę między średnią płacą zasadniczą wszystkich kobiet a średnią płacą zasadniczą wszystkich mężczyzn, obliczoną dla osób, których dane zebrano w badaniu, średnio kobiety w sektorze komunikacji marketingowej zarabiają o 18 proc. mniej niż mężczyźni. Przedstawiciele SAR zwracają uwagę, że to wynik niższy niż w sektorze mediów (23 proc.) czy dla ogółu branży (21 proc.).

Z badania SKM SAR wynika, że account director zarabia miesięcznie 13,7 tys. zł (w poprzednim badaniu - 14 tys. zł) , account manager – 9 tys. (bez zmian), a account executive – 5,9 tys. zł (6 tys. zł). Z kolei na stanowiskach kreatywnych najwięcej zarabiają: senior copywriter – 11,8 tys. zł (11,2 tys. zł), senior art director – 11,5 tys. zł (11,4), art director – 9,5 tys. zł (8,2 tys. zł), copywriter – 8,1 tys. zł (7,4 tys. zł).

Czytaj też: Polska branża komunikacyjna dla Ukrainy: mieszkania, zbiórki, oferty pracy

Zarobki w digitalu to: web developer - 8,1 tys. zł (9,6 tys. zł), motion designer/animator – 10,1 tys. zł (7,5 tys. zł) i performance specialist – 7,1 tys. zł (6,6 tys. zł). Płaca media menedżera w domu mediowym to ok. 11,8 tys. zł (11,8 tys. zł), senior media plannera - 8,7 tys. zł (8,5 tys. zł), a media plannera/buyera – 6,5 tys. zł (6,2 tys. zł).

Badanie przeprowadzono w styczniu i lutym 2021 roku wśród zrzeszonych w SAR podmiotów, we współpracy z opracowującą wyniki firmą Willis Towers Watson Polska. Wymienione wartości pensji to wartość rynkowa mediany dla typowych stanowisk w branży komunikacji marketingowej dla płacy gwarantowanej brutto, która nie obejmuje zmiennych, czyli premii i prowizji.

(KAP, 03.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.