Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 29, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kruszwil i Maffashion pod lupą UOKiKu

(screen Youtube/Oświeceni Hedoniści)

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie którego celem jest sprawdzenie, czy polscy influencerzy nie promują "scamów". Urząd zagroził też karami czterem influencerom, którzy nie odpowiedzieli na jego wezwania w postępowaniu dotyczącym kryptoreklamy.

Ta czwórka to Marek "Kruszwil" Kruszel, Marcin "MD" Dubiel, Julia "Maffasion" Kuczyńska i Marlena "Marley" Sojka. Jak wyjaśnia urząd - pod koniec września wszczęto postępowania dotyczące influencerów, którzy nie oznaczali materiałów promujących produkty i usługi jako reklamy. Urząd skierował wtedy wezwania zarówno do agencji reklamowych, jak i samych twórców z prośbą o udzielenie informacji na temat zawartych umów, zasadach współpracy z klientami i tego, w jaki sposób oznaczane były publikowane przez nich treści. Od części nie otrzymał odpowiedzi.

- Takie zachowanie odczytujemy jako brak współpracy z Prezesem Urzędu w toku prowadzonego postępowania, za co grożą osobne sankcje finansowe. Z tego też powodu wszcząłem postępowania w sprawie nałożenia kary za brak udzielenia informacji. Nie wykluczamy kolejnych tego rodzaju działań – zarówno względem przedsiębiorców, którzy nie udzielają informacji w postępowaniu dotyczącym kryptoreklamy, jak i tzw. scamu - stwierdził prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Scam to działanie promocyjne, którego celem jest wprowadzenie konsumenta w błąd. Przykładowo, influencer reklamuje parę słuchawek, które dzięki niemu kosztują 100 zł zamiast oryginalnej ceny 600 zł, podczas gdy w rzeczywistości okazuje się, że są to tanie podróbki kupowane na zagranicznych portalach, za dużo niższą cenę.

Przypomnijmy, że w rozmowie z "Presserwisem" przedstawiciele branży, tacy jak Kamil Bolek, dyrektor marketingu agencji influencer marketingu LTTM, podkreślali, że są przeciwko kryptoreklamom i nieuczciwym praktykom. - Od tego zależy wizerunek całej branży jako faktycznie profesjonalnej i z odpowiednią standaryzacją - mówił Bolek i dodawał, że wspólnie z UOKiKiem chce stworzyć spójny standard dla całego rynku. - Zależy nam na prawie, które będzie obowiązywało wszystkich.

(KAP, 29.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.