Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 04, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chajzer, Rabczewska i Rozenek-Majdan ukarani przez UOKIK za reklamy na Instagramie

Według UOKiK gwiazdy telewizji i Instagrama niewłaściwie oznaczały reklamowane towary i produkty (screen: YouTube/JastrzabPost)

Filip Chajzer, Dorota Rabczewska i Małgorzata Rozenek-Majdan zostali ukarani przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych na Instagramie. Kary wyniosły od ponad 80 tys. zł do ponad 212 tys. zł.

Filip Chajzer publikował reklamowe treści na zlecenie kilkudziesięciu różnych podmiotów, m.in. Thai Bali Spa, New Balance czy salonu Skody Auto Wimar. W komercyjnych wpisach oznaczał jedynie markę. Stosował rekomendowane przez UOKiK hashtagi #reklama lub #współpracareklamowa, jednak według UOKiK zamieszczał je na końcu wpisu, co czyniło je niewidocznymi dla odbiorców. Prezes UOKiK nałożył na firmę Filip Chajzer Warsaw Media karę 80 895 zł.

Z Filipem Chajzerem nie udało się nam wczoraj skontaktować.

Dorota Rabczewska prowadziła płatne działania promocyjne, m.in. na zlecenie kosmetycznej spółki Sodore, agencji reklamowej WhitePress, marek Activlab czy Rainbow Tours. Zazwyczaj reklamowe materiały oznaczała jedynie przez wskazanie nazwy marki lub przez widoczne dopiero po rozwinięciu opisu oznaczenie #współpraca. Prezes UOKiK nałożył na firmę Queen Records Dorota Rabczewska karę 191 523 zł.

Z kolei Małgorzata Rozenek-Majdan działała reklamowo na rzecz kilkudziesięciu podmiotów, m.in. Henkel Polska, Noyo Pharm, Oceansapart czy AllNutrition. W publikacjach wskazywała jedynie nazwę marki i czasami używała hasztagu #współpraca, jednak w sposób mało widoczny dla odbiorcy. Według UOKiK wielokrotnie sugerowała też, że stosowanie reklamowanych produktów jest jej osobistym wyborem konsumenckim, a promocyjne treści ukrywała pod pozorem odpowiedzi na pytania od obserwatorów. Udostępniała również kody rabatowe bez informacji, że otrzymuje za to wynagrodzenie lub procent od sprzedaży polecanych produktów. Prezes UOKiK nałożył na firmę Małgorzata Rozenek-Majdan 220 267 zł kary. Rozenek-Majdan poprawiła swoje działania do czasu wydania decyzji i w ostatnich miesiącach używa rekomendowanych oznaczeń.

"Wydane decyzje dotyczą nieuczciwych praktyk, które Filip Chajzer, Dorota Rabczewska i Małgorzata Rozenek-Majdan stosowali przez wiele lat. Na influencerów nałożyliśmy łącznie prawie pół miliona zł kar. Uwzględniliśmy długotrwałość i zasięg działań, a także ich wpływ na odbiorców" – poinformował w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Decyzje nie są prawomocne. Ukaranym przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

(PAR, 04.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.