Branża eventowa chce się policzyć
Branża eventowa chce się policzyć (fot. Teemu Paananen/Unsplash)
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR oraz Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE startują z badaniem, którego celem ma być zidentyfikowanie kluczowych informacji o agencjach działających w branży.
"Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, potrzebujemy wiedzy o tym, ile podmiotów działa w branży eventowej, w jakiej skali, strukturze i formie prawnej. Wierzymy, że pomoże nam to dostarczyć organom państwa argumenty, które potwierdzą nasze znaczenie, a także lepiej zidentyfikować obecność agencji eventowych na formalnej mapie podmiotów gospodarczych, objętych wsparciem państwa w zakresie przeciwdziałania skutkom pandemii. (...) Do wzmocnienia przekazu i omówienia policzalnych konkretów dotyczących rynku potrzebne są szczegółowe dane" - mówi Mariusz Nowak, członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR, CEO agencji Ministry of Creativity.
Badanie agencji eventowych? Mamy wpływ na 300 tys. miejsc pracy, generujemy ważną część polskiego PKB, wspieramy przepływ idei, kulturę i biznes. Zapewniamy ludziom niezwykłe doświadczenia. I wciąż mało o sobie wiemy. Najwyższy czas się policzyć! ? ‼️ Dziś, gdy branża przeżywa trudności, potrzebujemy tych informacji, by skuteczniej rozmawiać z rządem i proponować formy pomocy właściwe dla agencji eventowych działających pod różnymi numerami PKD. ⚠️ Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR i Stowarzyszenie Branzy Eventowej - SBE / Events Industry Association - Poland wspólnie realizują badanie, które pomoże dostarczyć takie dane. ℹ️ Jeśli jesteś właścicielem i/lub osobą, która zarządza agencją eventową, koniecznie wypełnij załączoną ankietę! ‼️ Link do badania ? https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=VOwxcpeWF0Ozt48hLt-KFDY9LhsE6c9EpDnf1M9Zbe5UOFRaNVBMTjJERllFV0NJRUxNRklCMjRHUS4u Partnerami medialnymi badania są: THINK MICE,MeetingPlanner.pl i OOHevent
Opublikowany przez SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej Czwartek, 26 listopada 2020
Według autorów pomysłu na przeprowadzenie badania sektor wydarzeń zatrudnia w Polsce ponad 300 tys. osób i odpowiada za ok. 1,5 proc. PKB. Mimo to nie ma obecnie jednego numeru PKD, który agregowałby wszystkie podmioty wykonujące tę działalność gospodarczą. Dlatego działające pod różnymi numerami PKD agencje wymykają się danym statystycznym GUS, przez co brakuje pełnej wiedzy o sektorze.
Publiczność na widowisku na Stadionie Narodowym, na którym od niedawna jest szpital tymczasowy (fot. Jakub Kaminski/East News)
Jak podkreślają inicjatorzy badania, agencje eventowe mają ogromny wpływ na inne gałęzie gospodarki i przychód krajowy, dając zatrudnienie i zlecenia sieci podwykonawców (np.: hotele, obiekty, gastronomia, scenotechnika, multimedia, artyści). Mimo to branża nie otrzymała dotąd ze strony rządu odpowiedniej pomocy w obliczu zamrożonej od wielu miesięcy działalności.
Anonimowe badanie będzie trwać do 4 grudnia.
W październiku przedstawiciele branży absurdem nazwali zakaz organizacji konferencji online w czerwonej strefie. O pomoc państwa apelowali już w marcu, na początku pandemii. - W Mea Group pracujemy na razie normalnie, ale co będzie za tydzień, miesiąc - nie wiem. Jeśli nie otrzymamy pomocy od państwa, wiele firm będzie musiało dokonać drastycznego cięcia kosztów na każdym poziomie, bankructw też nie można wykluczyć - mówiła wtedy "Pressowi" Marta Chmielewska, prezeska Mea Group.
(AMS, 27.11.2020)