"Men’s Health" w 2019 roku z lepszą sprzedażą od „Logo”
"Men’s Health" jest obecnie jedynym miesięcznikiem dla mężczyzn kontrolowanym przez ZKDP
Magazyn "Men’s Health" (Motor-Presse Polska), mimo dwucyfrowego spadku sprzedaży w 2019 roku, wyprzedza "Logo" (Agora) w zestawieniu miesięczników dla mężczyzn.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, średnia sprzedaż ogółem "Men’s Health" w 2019 roku wyniosła 22 870 egz. (spadek o 18,52 proc. w stosunku do 2018 roku). Magazyn "Logo" miał średnią sprzedaż na poziomie 15 490 egz. (spadek o 4,64 proc.). W zestawieniu wzięto pod uwagę 11 wydań „Logo”, ponieważ 18 listopada wydawca wycofał tytuł z ZKDP. W samym grudniu średnia sprzedaż "Men’s Health" wyniosła 21 453 egz. (spadek o 17,2 proc.).
W połowie listopada Marquard Media Polska wycofał się z rynku prasowego w Polsce. Wydawca podjął decyzję o zamknięciu m.in. magazynów dla mężczyzn - „CKM” i „Playboy”. Decyzję tłumaczono konkurencyjnym rynkiem i „niedoskonałym modelem biznesowym”. Wydawnictwo zmieniło profil działalności i skupiło się na rynku cyfrowym.
(PAZ, 04.03.2020)